Valóban nincs már azonosításra szükség, ha banki kártyás kifizetést kezdeményezek?
Azt vettem észre, hogy a kártyámat használva, a bankom nem kérdezte meg, hogy biztosan én indítottam-e a tranzakciót. Szóval az utalás úgy ment át, mint kés a vajon. A megkérdezésem nélkül. (Én indítottam persze, de az azonosításomra nem volt szüksége a bankomnak).
Felhívtam őket, azt a választ kaptam, hogy "egy új uniós szabályozás miatt bizonyos helyek nem kérnek kétlépcsős azonosítást". Mondom: nem a "bizonyos helyeknek", hanem maguknak kell engem beazonosítani!! Válasz: nem, ez egy új uniós szabály. Köv. kérdésem az volt, melyik uniós szabályról beszél, ember? Válasz: nem mondhatja meg. Kérdésem: MIÉRT? Válasz: adatvédelmi okokból!!
Szóval ami a lényeg: az a bizonyos kétlépcsős azonosítás, amivel elvileg (azt hangoztatták) az ügyfeleik pénzét védik, már kétesélyes és nem is a bankomtól (akikre a pénzemet bíztam) függ, hanem azoktól, akiknek megy a pénzem. Ha ők akarnak, megerősíthetem, ha nem, akkor (természetesen) nekik édesmindegy. De én nem tudhatom meg, melyik uniós szabályozásról van szó, mik a részletei, van-e például limit, hogy ekkora összegig nem, afölött már igen.......stb. stb. SEMMI. A bankom nem mondja meg nekem, mint ügyfelének.
Tehát innentől csaxólok, hogy egy ilyenbe futottam bele. A panaszom elbírálás alatt, majd megjön a válasz. Addig meg körbetelefonálok a többi bankhoz, hogy ez így igaz-e vagy ha igaz a magyar bankokra, akkor szépen átteszem a Revolutra vagy valami ilyesmire a pénzemet.
Ha valaki erre a problémára kielégítő és biztos választ tud már most adni, annak megköszönöm. De ettől függetlenül is most utána fogok ennek nézni.
U.i.: egy kis plusz: 3-4-szer vártam vezetékesről hívva az ügyintézőjük bejelentkezésére. Elment egy rakás időm, de mikor már a beszélgetés számát diktálta volna be a gép, hipp-hopp, mindig megszakadt a vonal. (Mindegy, de azok a hívások elvileg nekem ingyenbe kerültek). A mobilról viszont összejött. Az ügyintéző szerint "az előzőekben egy ideig technikai probléma állt fenn náluk (bocsika)", azért nem nem jöttek össze a vezetékes hívásaim. Nos, a mobilos viszont igen, 35 percembe telt, mire letehettem és majd nézhetem azt a számlámat is. Megáll az ész. Mi a franc van itt??!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!