Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Valóban nincs már azonosításra...

Valóban nincs már azonosításra szükség, ha banki kártyás kifizetést kezdeményezek?

Figyelt kérdés

Azt vettem észre, hogy a kártyámat használva, a bankom nem kérdezte meg, hogy biztosan én indítottam-e a tranzakciót. Szóval az utalás úgy ment át, mint kés a vajon. A megkérdezésem nélkül. (Én indítottam persze, de az azonosításomra nem volt szüksége a bankomnak).

Felhívtam őket, azt a választ kaptam, hogy "egy új uniós szabályozás miatt bizonyos helyek nem kérnek kétlépcsős azonosítást". Mondom: nem a "bizonyos helyeknek", hanem maguknak kell engem beazonosítani!! Válasz: nem, ez egy új uniós szabály. Köv. kérdésem az volt, melyik uniós szabályról beszél, ember? Válasz: nem mondhatja meg. Kérdésem: MIÉRT? Válasz: adatvédelmi okokból!!

Szóval ami a lényeg: az a bizonyos kétlépcsős azonosítás, amivel elvileg (azt hangoztatták) az ügyfeleik pénzét védik, már kétesélyes és nem is a bankomtól (akikre a pénzemet bíztam) függ, hanem azoktól, akiknek megy a pénzem. Ha ők akarnak, megerősíthetem, ha nem, akkor (természetesen) nekik édesmindegy. De én nem tudhatom meg, melyik uniós szabályozásról van szó, mik a részletei, van-e például limit, hogy ekkora összegig nem, afölött már igen.......stb. stb. SEMMI. A bankom nem mondja meg nekem, mint ügyfelének.

Tehát innentől csaxólok, hogy egy ilyenbe futottam bele. A panaszom elbírálás alatt, majd megjön a válasz. Addig meg körbetelefonálok a többi bankhoz, hogy ez így igaz-e vagy ha igaz a magyar bankokra, akkor szépen átteszem a Revolutra vagy valami ilyesmire a pénzemet.

Ha valaki erre a problémára kielégítő és biztos választ tud már most adni, annak megköszönöm. De ettől függetlenül is most utána fogok ennek nézni.


U.i.: egy kis plusz: 3-4-szer vártam vezetékesről hívva az ügyintézőjük bejelentkezésére. Elment egy rakás időm, de mikor már a beszélgetés számát diktálta volna be a gép, hipp-hopp, mindig megszakadt a vonal. (Mindegy, de azok a hívások elvileg nekem ingyenbe kerültek). A mobilról viszont összejött. Az ügyintéző szerint "az előzőekben egy ideig technikai probléma állt fenn náluk (bocsika)", azért nem nem jöttek össze a vezetékes hívásaim. Nos, a mobilos viszont igen, 35 percembe telt, mire letehettem és majd nézhetem azt a számlámat is. Megáll az ész. Mi a franc van itt??!



#utalás #bank #kétlépcsős azonosítás #tranzakciók biztonsága #uniós banki szabályok #banki ügyfél védelme
ápr. 22. 12:44
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:
7/10 Külföldről hazatelepült magyar vagyok, nem hülye, csak máshoz szoktam. A kinti bankom soha nem engedett át egy tranzakciót sem a hozzájárulásom nélkül.
aug. 30. 14:03
 12/15 A kérdező kommentje:
A jószándékú korrekciókat köszönöm, valóban nem a tökéletes szakszavakat használhattam, de már mindegy is, nem ez a munkám és ilyen problémám eddig nem is volt. Amúgy (ha jól emlékszem), szüleim számláját fizettem ki applikáción keresztül, vártam, hogy kérje a Cib a hozzájárulásomat a küldés előtt, ami nem jött. Most már nem kérdezek, látom, hogy itthon más a helyzet, mint ahol eddig voltam. Ha lehülyézett valaki, nem számit, sajnálom, hogy ő nem tudja, lehet más is, mint amit ő itt megszokott. Ha meg nem mer szólni, akkor meg ne is várja, hogy változzon valami. Köszöntem.
aug. 30. 14:07
 13/15 Hintalow ***** válasza:
Közüzemi számláknál jellemzően nincs kètfaktoros azonosìtás, mivel nem igazán a visszaèlèsek melegágyai (nem szoktak lopott kártyaadatokkal áram vagy távhő számlát fizetni)
aug. 30. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
11. Én meg külföldön élő magyar vagyok, csak tényleg nem hülye.
aug. 30. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:
13/14. Értelek, köszönöm a válaszod. Nem volt könnyű megszoknom, még most is utálom, de beletörődtem.
aug. 30. 19:17
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!