Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Valóban nincs már azonosításra...

Valóban nincs már azonosításra szükség, ha banki kártyás kifizetést kezdeményezek?

Figyelt kérdés

Azt vettem észre, hogy a kártyámat használva, a bankom nem kérdezte meg, hogy biztosan én indítottam-e a tranzakciót. Szóval az utalás úgy ment át, mint kés a vajon. A megkérdezésem nélkül. (Én indítottam persze, de az azonosításomra nem volt szüksége a bankomnak).

Felhívtam őket, azt a választ kaptam, hogy "egy új uniós szabályozás miatt bizonyos helyek nem kérnek kétlépcsős azonosítást". Mondom: nem a "bizonyos helyeknek", hanem maguknak kell engem beazonosítani!! Válasz: nem, ez egy új uniós szabály. Köv. kérdésem az volt, melyik uniós szabályról beszél, ember? Válasz: nem mondhatja meg. Kérdésem: MIÉRT? Válasz: adatvédelmi okokból!!

Szóval ami a lényeg: az a bizonyos kétlépcsős azonosítás, amivel elvileg (azt hangoztatták) az ügyfeleik pénzét védik, már kétesélyes és nem is a bankomtól (akikre a pénzemet bíztam) függ, hanem azoktól, akiknek megy a pénzem. Ha ők akarnak, megerősíthetem, ha nem, akkor (természetesen) nekik édesmindegy. De én nem tudhatom meg, melyik uniós szabályozásról van szó, mik a részletei, van-e például limit, hogy ekkora összegig nem, afölött már igen.......stb. stb. SEMMI. A bankom nem mondja meg nekem, mint ügyfelének.

Tehát innentől csaxólok, hogy egy ilyenbe futottam bele. A panaszom elbírálás alatt, majd megjön a válasz. Addig meg körbetelefonálok a többi bankhoz, hogy ez így igaz-e vagy ha igaz a magyar bankokra, akkor szépen átteszem a Revolutra vagy valami ilyesmire a pénzemet.

Ha valaki erre a problémára kielégítő és biztos választ tud már most adni, annak megköszönöm. De ettől függetlenül is most utána fogok ennek nézni.


U.i.: egy kis plusz: 3-4-szer vártam vezetékesről hívva az ügyintézőjük bejelentkezésére. Elment egy rakás időm, de mikor már a beszélgetés számát diktálta volna be a gép, hipp-hopp, mindig megszakadt a vonal. (Mindegy, de azok a hívások elvileg nekem ingyenbe kerültek). A mobilról viszont összejött. Az ügyintéző szerint "az előzőekben egy ideig technikai probléma állt fenn náluk (bocsika)", azért nem nem jöttek össze a vezetékes hívásaim. Nos, a mobilos viszont igen, 35 percembe telt, mire letehettem és majd nézhetem azt a számlámat is. Megáll az ész. Mi a franc van itt??!



#utalás #bank #kétlépcsős azonosítás #tranzakciók biztonsága #uniós banki szabályok #banki ügyfél védelme
ápr. 22. 12:44
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%

“a kártyámat használva, a bankom nem kérdezte meg, hogy biztosan én indítottam-e a tranzakciót. Szóval az utalás úgy ment át”


Amit a kártyáddal indítottál, az nem utalás. Utaláshoz nem kell kártya.

ápr. 22. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
46%

"hogy a kártyámat használva, a bankom nem kérdezte meg, hogy biztosan én indítottam-e a tranzakciót. Szóval az utalás úgy ment át, mint kés a vajon"


Kártyával fizettél vagy utaltál?

A kettő teljesen más tranzakció.

Átutalni csak netbankon át tudsz, ha nem banki ügyintéző segítségével utalsz, és ahhoz nem használod a kártyát, viszont azonosítás után tudsz belépni a netbank fiókodba.

ápr. 22. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
58%
Valóban van ilyen szabály, hogy bizonyos pénzügyi szolgáltatók (melyek a fizetési rendszert üzemeltetik) mentesülnek a kétlépcsős azonosítás alól, azt én sem tudom melyik uniós jogszabály szabályozza, nyilván az ügyintéző sem tudta, egyébként nem is dolga neki, hogy tudja.
ápr. 22. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
48%
a kártyás fizetés nem utalás
ápr. 22. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
64%

A kártyámmal neten a gyerekem tobb százezret elkoltott csonk nélkül.

A bank az én esetemben is széttárta a kezeit hogy nem tudnak ezzel mit tenni. Vigyázzak a kártyámra.

ápr. 22. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
64%
*Meg állitsak be napi limitet stb tanácsok.
ápr. 22. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
56%

Ha a bank hivatkozik valamire, akkor illene tudnia azt is, hogy pontosan mire hivatkozik. Az ügyintézőnek épp fogalma sem volt, csak bemondott valamit, amire kb. emlékezett valahonnan. Megszokta, hogy nem kutakodnak sokkal tovább a nem túl értelmes ügyfelek. Bár a leírás alapján a kérdező sem az (már bocs), egy szinttel tovább ment, ott már nem volt válasz.


Mivel nem írtad milyen tranzakcióról van szó, egyáltalán utalás-e vagy kártyás fizetés, interneten vagy boltban stb. ezért bogarássz itt:


[link]

ápr. 22. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
75%

Bizonyos szolgaltatok, amiket mar tobbszor hasznaltal es megbizhatoak, nem kernek minden esetben megerositest. Ez mar regota igy van.


Nekem pl a tavalyi szerencsejatekos kartyas fizetes korlatozasa elott is volt olyan hogy kisebb osszegu fizetesek atmentek, mert tobbszor hasznaltam ugyanazt a szolgaltatot. Es meg csak nem is magyar szolgaltatorol van szo, hanem maltairol.

ápr. 22. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Eddig se volt. Nem értem milyen ÚJ unios szabályrol beszél.


Eddig is fizetett bankkártyával aki akart. Ha lopott, akkor a lopottal.

ápr. 22. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 Hintalow ***** válasza:

A kètfaktoros azonosìtást online vásárlásnál a PSD2 uniós irányelv szabályozza, több esetben nincs kèt faktor:

- más földrèszen lèvő elfogadóhelyek nem kötelesek használni

- ha már korábban vásárolt ott az ügyfèl, ès mentett kártyaadatokkal törtènik a tranzakció

- a bankok bizonyos keretek között saját hatáskörben is szelektálhatnak a tranzakciók között, hogy mit minősìtenek olyannak, amihez nem kell megerősìtès

ápr. 23. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!