Sziasztok! Az OTP-nél van a bankszámlám, és a kezdetektől fogva ide utalja a munkahelyem a fizetést. A napokban váltanék bankot és azt szeretném ha a munkabéremet az új számlaszámomra utalnák. Az lenne a kérdésem, hogy amikor megnyitom az új bankszámlát akkor a munkáltató akár már másnap is utalhatja a munkabért? Nem kell kivárni, hogy megjöjjön a számlához tartozó bankkártya amit aktiválni kell? Azonnal használható a bankszámla mikor a bankfiókban létrehozza az ügyintéző az új számlát vagy hogy van ez nincs várakozási idő mielőtt először utalás érkezne rá?
Nem szükséges semmi ilyen, a számla tud fogadni azonnal bejövő utalást.
Ami a probléma lehet és talán ez keveredett itt most össze, hogy a munkahelyen a fizetés utalása előtt már valahány nappal, ami lehet akár egy hét is, nem változtatnak a náluk rögzített számlaszámodon.
Mert kötegelt utaláshoz előre előkészítik az állománytáblát és azt nyújtják be egyben a banknak. Ezért kötegelt.
Lehet, hogy ha pl. 3-án van fizetésnap az adott cégnél, akkor már 25-én sem fogadnak el új bankszámlaszámot, csak majd a következő havi fizetéshez.
jan. 23. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
Én a te helyedben pár hónapig még párhuzamosan megtartanám a régi és új bankszámlát is, mert én sajnos több alkalommal is belefutotta már adminisztrációs hibába különböző ügyintézéseknél (munkahelyen, közmű szolgáltatóknál, stb.)
jan. 24. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 A kérdező kommentje:
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat.Olvasom, hogy az egyik hozzászóló (3-as válasz) a munkahelyén adminisztrációs hibába futott a bankszámlájával kapcsolatban. Az lenne a kérdésem, hogy ha én jelzem a munkahelyemen, hogy egy teljesen új bankszámlaszámra szeretném kérni a fizetésem akkor előfordulhat-e olyan, hogy valamilyen rendszer vagy adminisztrációs hiba miatt a régi és az új bankszámlaszámra is átutalják a fizetésem egyszerre? Hogy működik ez egy ilyen bankszámlaszám módosításnál a munkahelyen? Egyszerre mindig csak 1 bankszámlaszám tartozik egy munkavállalóhoz? Nem fordulhat elő olyan, hogy pl. a régi számlaszám nem törlődött a rendszerből hanem az új számlaszámmal együtt ott van a munkavállaló adatainál a rendszerben és egy ilyen oltári nagy hiba miatt mind a kettő számlára utal a cég? Vagy ez teljes mértékben ki van zárva?
jan. 24. 18:27
5/5 anonim válasza:
Kizárva nincs semmi, hibázni bárki és bármi tud.
Az informatikai rendszer, továbbá a munkahely által használt bérszámfejtő stb. programok munkáltatóként eltérőek, hogy melyik jobb vagy rosszabb, azt csak ők tudják.
Nyilván ha elővigyázatos a bérszámfejtő, és az új bankszámlával egyidőben törli a másik bankszámlát, akkor elég kicsi az esélye, hogy félremenjen az utalás.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!