Változik a számlaszám, ha csak az első 8 karakterben történt változás?
K&H bankban változott a számlacsomagom, de maga az ügyfélazonsoítóm nem.
Ha jól tudom, akkor a bankoknál az első 8 számjegy a bank és a bankfiók adatai, a második és harmadik 8 számjegy az ügyfelet azonosítja, amely az én esetemben nem változott.
Korábban 10405343, most pedig 10402753 az első 8 karakter, arra lennék kíváncsi, hogy a régi számlaszámomról át fogják tenni a beérkező összeget? Vagy az első 8 karakter tényleg nem számít, az ügyfél részét tekintve?
Előre is köszönöm!
Ezt a bankon kívül szerinted ki tudná megmondani?
Lehet így is, lehet úgy is.
Lehet, hogy átteszik, ahogy elképzeled.
Meg lehet az is, hogy egyszerűen megszüntetik a régi számot, és az oda érkező összegek majd jól visszamennek a feladóhoz mint nem létező számlaszámra utalás, persze a sikertelen tranzakciós kísérletért járó díj levonása után.
Én tuti, hogy őket kérdezném mint legilletékesebbeket, mert maximálisan tőlük függ, hogy hogyan kezelik ezt a dolgot.
Köszönöm a válaszodat!
Természetesen kérdeztem őket is.
A bankban azt mondták, nem fog változni a számlaszámom, nem kell jeleznem sehol. Az ügyfélszolgálat viszont azt mondta, hogy minden változás számít, és jelezni kell a munkáltató stb felé.
Ezért tettem fel itt a kérdést, hátha járt már valaki hasonló cipőben, vagy esetleg otthonosan mozog a témában.
Az ügyfélszolgálat nyilván azért mondta, hogy ha változik mindenhol jelezni kell. Ez általában igaz. Nem arra volt válasz, hogy változott-e.
Ha megszűnik egy fiók akkor az ott vezetett számlákat áthelyezik egy másik fiókba, de a számlaszámokat nem változtatják meg.
Ilyen felesleges problémát nem okoznak az ügyfeleknek.
Biztos vagy benne, hogy a számlaszámod megváltozott.
A kivonaton, netbankban vagy bárhol láttad az újat?
Az utóbbi tíz évben több száz bankfiók szűnt meg országszerte és ennek okán nem változtak meg a számlaszámok.
Sőt voltak olyan bankfelvásárlások ahol szintén megmaradt az első három számjegy, ami pedig a bankot azonosítja.
Pl. épp a K&H amelyiknek 104, amikor nagyon régen magába olvasztotta az ABN Amro Bankot, akkor is meghagyta a 102-vel kezdődő számlaszámokat. Ugyanúgy K&H-s számlaszám, nyilván már nincs is sok belőle. Csak aki kicsit ért hozzá annak tűnik fel a különbség, de semmi jelentősége nincs.
az hogy a bank hogy építi fel a bankszámlaszámot, az az ő dolga, erre nincs általános szabály. Pl. több bank csak 2szer 8 számjegyet használ, ezek közül az OTP-nél az utolsó 8 van csupa nullával feltöltve, az Erste-nél a középső.
De mindenesetre a 3*8 számjegy a bankszámlaszám, tehát ha az egyik 8-as változott, akkor ami a régire jön, az nem fog átmenni az újra. Egyébként a K&H nem szokta megváltoztatni a számlaszámot, ha a számlacsomag változik. Feltehetőleg megtartottad a régi számlaszámot is, azért kaptál újat.
K&H-val mellesleg nekem az a személyes tapasztalatom, hogy iszonyú gáz, elbarmolt rendszereik vannak. Legalább is nekem így jött le.
Követeltek tőlem egy összeget, amit én hajlandó is voltam kifizetni, de részletfizetést kértem. Oké, megadták, be is mentem egy fiókjukba, hogy rendezzem az első havit. Nem sikerült, mert abban pont nem volt pénztári befizetés. Oké, ennyi még belefér. Mentem egy nagyobb fiókjukba. Ott vagy fél órát szenvedett velem az ügyintéző, amíg sikerült kiderítenie, hogy most a központjuk által írt levélben szereplő számlák közül melyikre, meg hogy lehetne befizetni, mert zárolva van, letilt, nem engedi stb. Felhívott már mindenkit, míg sikerült valahogy belegányolni a rendszerbe (de le a kalappal előtte, mert végül csak megoldotta). A következő alkalommal ugyanúgy szenvedett a másik ügyintéző ugyanabban a fiókban, bár ott már én is tudtam neki segíteni egy kicsit, amire emlékeztem, hogy mi lett az eredménye a múltkori kupaktanácsnak. Egyszer egy másik fiókjuk esett útba, próba-szerencse, vittem ott is a levelet amit írtak, meg az eddigi befizetések bizonylatait a másik bankfiókból(!) de az ottani ügyintéző nem volt biztos a dolgában, őt is mindig visszadobta a rendszer, kis gányolás után inkább abban maradtunk, hogy jó, akkor bemegyek majd inkább a szokott helyre, ott már tudják, mire kell kattintgatni.
És ez tulajdonképpen egy normál pénztári befizetés a bankfiókjukban, tehát azt gondolnád, hogy totál alap, 2 perc, adod a pénzt, ők adják a nyugtát. De nem. Ha valami kicsit eltér a szokásostól, már gányolni kell, nincs kidolgozva rá rutin ügymenet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!