Hogy tudják egyes webshopok megkerülni a vásárlás jóváhagyást?
Én is csak szimpla felhasználó vagyok, és ez nekem is talány jó ideje. Van mikor kéri a megerősítést a rafi, van mikor nem. Eleinte azt hittem, hogy összegtől függ.
DE pl a MÁV-os alkalmazásban is volt már olyan, hogy vettem jegyet, és az oda mentett kártyámra nem kérte a megerősítést, a 300 Ft körüli összegre. Még aznap visszautaztam, ugyanaz a vonal, ugyanaz az összeg, ugyanaz a kártya, és már kérte a megerősítést. Majd este egy másik vonallal utaztam tovább, fizetéskor nem kérte. Szóval pl gőzöm nincs, hogy ezek mitől függnek. Aznap pl a kártyámmal csak a vonatjegyek voltak fizetve.
De jó, hogy közben kitörölték a kedves válaszoló üzeneteit.. Jelzem nem én jelentettem. De sikerült utánajárnom, leírom, ha valakit érdekel, vagy ha valaki jobban szeretné végezni a munkáját(:D).
Szóval ez egy EU-s szabályozás, és csak az Európai Gazdasági térségbe tartozó tagállamokra vonatkozik, de ami a legfontosabb, a webshopok vannak kötelezve az erős-ügyfélhitelesítés kezdeményezésére, nem pedig a bank várja el minden egyes vásárlás alkalmával. Óriási különbség! Szóval ha olyan helyen vásárolsz, ami nem EGT tag, akkor nem kötelező (pl ázsiai webshop). Szó sincs arról, hogy a bankod nem enged jóváhagyás nélkül online vásárolni.
Csak hogy korrekt legyek, a másik oldal is létezik: becsempészhetik valamelyik vásárlási feltételbe, hogy hozzáadod a helyet mint megbízható partner, és második vásárlásnál már nem fogja kérni a jóváhagyást (valószínűleg a cinemacitynél erről van szó, mert a partner az izraeli cinamcitynek egy magyar leányvállalata).
"Amikor az online fizetés történik, az értékesítő átirányít a bank oldalára, ahol el tudod indítani."
Ja. Csak az a különbség, hogy törvényi kötelessége ezt megtenni, nem pedig egy technikai feltétel, ami nélkül nem mehet végbe a vásárlás.
A Bank az authorizáció során dönthet úgy, hogy nem kéri a második faktort, pld az alábbi esetekben:
1., a kereskedő megbízhatóként van jelölve a rendszerben, azaz a csalási arány nagyon alacsony (ezt hívják RBA-nak - risk based authenication)
2., recurring (ismétlődő) fizetésnél, tipikusan az előfizetések, havidíjak ilyenek
3., low value payment (kis összegű fizetés) - bizonyos előre definiált értékhatár alatti fizetések
4., van amikor egyáltalán nincs második faktor, nem EU-s terminálok pld
Amit tudnod kell, hogy ha nincs második faktor és visszaélnek a kártyaadatokkal, akkor a banknak kártérítési kötelelzettsége van feléd, hacsak nem bizonyítja a szándékos gondatlanságot (igazából ha van hitelesítés akkor is kártéríteni kellene, csak ott kibújnak azzal, hogy volt erős ügyfélhitelesítés)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!