Ebben az esetben jogosult vagyok a chargeback-re vagy ne is álmodjak róla?
Pár napja történt hogy kaptam egy email-t (az elsődleges email-ek között volt) bizonyos Expressz Szállítás címmel hogy a csomagom az elosztóközpontban várakozik mivel 729 Ft vámdíjat kell érte fizetnem mielőtt kiszállíthatnák. Az email-ben található linken keresztül naívan megadtam a bankkártyám adatait és ki is fizettem a vitatott összeget. Ennek azért dőltem be mert tényleg vártam egy csomagot ami külföldről érkezett. Rendszeresen rendelek külföldről és előfordul hogy megvámolják a csomagot. Csak eddig mindig a postásnak kellett kifizetnem a vámdíjat, nem pedig online bankkártyával.
Két nappal a tranzakció után napközben a mobilbankos applikáció küldött egy értesítést hogy egy bizonyos weboldal 17650 Ft-ot vont le a kártyámról szórakozás kategóriában. Azonnal hívtam a bankom ügyfélszolgálatát, mivel akkor még nem tudtam hogy miről van szó. A kártyát hamar le is tiltattam, újat igényeltem majd az ügyintéző felvette a panaszom hogy bankkártyás visszaélés történt. Azt mondta 15 munkanapon belül kivizsgálják az ügyet. Az ügyintéző még a panasz rögzítése előtt észrevette hogy a 2 nappal ezelőtti 729 Ft-os tranzakciót is ugyan az a weboldal hajtotta végre, ami a 17650 Ft-osat is. Ekkor jöttünk rá hogy valószínűleg így történhetett a visszaélés, jobban mondva becsaptak. Ezután alaposan utána néztem a szóban forgó weboldalnak, és rájöttem hogyan vertek át. A ,,vámdíj" címszón futó 729 Ft-os összeg egy 2 napos próbaidő volt egy szolgáltatásra az adott weboldalon (amiről én akkor nem tudtam hogy erre fizetek be). Majd amikor lejárt a 2 napos próbaidő, az oldal mivel rendelkezett a kártya adataimmal, be is fizetett engem egy hónapra az adott szolgáltatásra (a 17650 Ft-os összeg). Nos az nem teljesen igaz hogy engem fizetett be az oldal, mivel amikor még jóhiszeműen megadtam a kártya adataimat a vámdíj kifizetéséhez, ott nem kért email címet sem jelszó beállítást. Csak a nevem és a kártya adataim. Tehát itt élt vissza a csaló email. Kicsalta tőlem a kártya adataim és azzal kötött valaki magának egy szolgáltatást és jelenleg is használja valahol... Tehát ha akarnám se tudnám élvezni ezt az online szolgáltatát mert a weboldal a belépéshez email címet és hozzá tartozó jelszót kér amivel ugye nem rendelkezem. Azt szeretném leszögezni hogy amikor kifizettem a 729 Ft-ot vámdíjként, nem ezen a szolgáltatásos weboldalon történt hanem az említett Expressz Szállítás weboldalaként, álcázva volt feltüntetve. Én a tegnapi napon megint felhívtam a bankom ügyfélszolgálatát és kértem hogy egészítsék ki a panaszom, mert időközben rájöttem hogy történhetett az eset (lásd 2 napos próbaidő vámdíjként álcázva majd leteltével egy teljes havi szolgáltatás díja). A panaszom kiegészítették, a vizsgálat folyamatban van. Ebben az esetben mennyire számíthatok pénzvisszatérítésre? Tudom naiv voltam és az én hibám hogy becsaptak de csak néhány hónapja van bankkártyám, egy junior kártya és nem tudtam hogy így be tudnak csapni... Én csak a 17 ezer Ft-ot szeretném vissza kapni. A 729 Ft-os összeg nem érdekel.
Ezt nem valaki használja helyetted, hanem becsapós weboldal, aminek ez az üzleti modellje.
Nem kapsz visszatérítést.
Itt nem visszaélés történt. Te nem voltál elég körültekintő.
Nem valószínű, hogy visszakapod az összeget.
A bank abban tud "segíteni", hogy tájékoztatásd ad arról, hogy miképpen tudod biztonságosan használni a bankkártyádat (minden bank honlapján kell lennie ilyen tájékoztatónak).
Ha valamelyik oldalt feltörik és úgy szerzik meg a kártya adataidat, akkor nem te vagy a hibás.
Ha egy kamu oldalon adod meg a kártyaadataidat, akkor nem voltál elég körültekintő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!