Az miért van hogy egyik kártyás online vásárlásnàl kér azonosítàst a bank, a másiknál meg nem?
Más banknál vagyok ugyan, de ilyen hol van erős ügyfél azonosítás, hol nincs tapasztalatra azt válaszolták, hogy az online vásárlási helytől függ, hogy az, kéri-e?
Ezt felvetettem az egyik magyarországi online fizetőhelyen, ahol rendszeresen vásárolok, ők azt válaszolták, hogy nem tőlük függ, hanem az ő pénzintézetüktől.
Itt, feladtam.
Nem zavar a dolog, mert mindig is virtuális kártyát használtam az online vásárlásoknál, így csak annak az adatai fordulnak elő a neten. Ha gyakorlatiasan fogom fel: ilyenkor egyszerűbb az online fizetés.
A virtuális kártya pedig csak egy alszámlán levő pénzhez fér hozzá, amire pedig csak akkor vezetek át pénzt és annyit, amikor és amennyit fizetni akarok. Az alszámlára történő pénzátvezetés díjtalan, és netbank használattal tudom végezni. (Maga a netbank is díjtalan.) Egy 0 Ft-os alszámlához tartozó kártya adataival bárki azt kezd, amit akar. Úgy kétévente ha kapok egy-egy SMS-t sikertelen fizetési kísérletről. Egészségükre. A virtuális kártya éves díja meg csak 2300 Ft; sok év alatt alig emelkedett. Ezt is automatikusan kétévente cserélik. Chip, mágnesszalag nincs rajta, így másra nem használható.
Viszont a POS terminálokon (bolti, postai, okmányirodai stb. fizetéskor), illetve ATM-eknél használt kártyám adatai (amely kártya hozzáfér a folyószámlán levő pénzhez, viszonylag magas napi limittel és fizetési darabszámmal) sosem kerültek a netre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!