Ha egy üzletben nincs kártyaleolvasó akkor egyéni utalást kell indítanom? Vagy milyen módok vannak még?
Próbáltad már a készpénzt?
Tudod, ilyen fémkorongok, meg színes papírdarabok, amiknek az eladók nagyon szoktak örülni.
Január 1-től minden kereskedő köteles biztosítani az elektronikus fizetést, így ha nincs terminál, akkor marad az utalás. Mivel ma már minden utalás azonnal teljesül, nem lehet probléma.
Persze ez a jogszabály, meg az elmélet. Lehet, hogy ha valami segglyuk méretű faluban a kisboltban erre hivatkozol, akkor megkergetnek...
Még két perc sincs. Amikor én az autómat adtam el, utalással kértem a pénzt, ahogy rányomott a vevő a jóváhagyásra, már csippant is a telefonom. Két másodperc volt. Ezen kívül ma már nem csak bankszámlaszám megadásával lehet utalni ,hanem adószám, telefonszám, e-mail cím megadásával is, ezen kívül az eladó tud küldeni kérést, amit neked csak jóvá kell hagyni.
Nyilván ez nem életszerű, amikor egy kiló kenyeret veszel, de pl. gumisnál veszel egy szett gumit, az tüöbb mint 100 ezer forint és a legtöbb ember nem sétálgat ennyivel a zsebében. De pl. amiok én a riszatót szereltettem az autóba, akkor kiállítottak egy átutalásos számlát, amit hazaérve azonnal kiegyenlítettem. Ez is egy megoldás, bár ehhez kell némi bizalom.
Én a magam részéről elkerülöm azokat az üzleteket, ahol nem lehet kártyával fizetni és még az utalástól is elzárkóznak. Nem fogok pénzt fizetni a banknak azért, hogy a kezembe vehessem a csövesek által hugyos kézzel összetaperolt papírokat.
Más módot nem látok.
Vagy utalsz, vagy kp.
A címzett beiras, számla szám beiras nem 2 másodperc.
Hogyan kell pl telefonszam megadásával utalni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!