Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Banki ügyek intézése, most...

Banki ügyek intézése, most ezt hogyan?

Figyelt kérdés

Szóval, betegségem miatt nem tudom személyesen intézni banki ügyeimet, melyek a következők, lakcím átírása, adategyeztetés, illetve kártyacsere, mert úgy tudom az Otp bevonta a Maestro kártyákat, egyébként még nem járt volna le. Kiküldték az új kártyát, valószínű még a régi címemre.Anyu már egyszer átíratta volna a lakcímem, de még meghatalmazásra sem tették ezt meg. Most írtam a banknak, hogy mit lehet tenni ebben az esetben, a következő levelet kaptam:



Általánosságban elmondható, hogy az adategyeztetés személyes megjelenés hiányában a megfelelően hitelesített okmánymásolatok bemutatásával (meghatalmazott által), beküldésével (postai úton a bankfiók címére megküldve) is feloldható a számla tiltása.


Az alábbi, személyazonosság igazolására alkalmas okmányai másolatát szíveskedjen továbbítani postai úton a számlavezető bankfiókjába vagy meghatalmazottja személyesen intézkedhet.


Magyar állampolgár esetében:

- személyazonosító igazolvány, vagy útlevél, vagy kártyaformátumú jogosítvány és

- lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya, melyről csak a lakcímet tartalmazó oldal másolata szükséges);


Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a kért dokumentumok csak megfelelően hitelesítve fogadhatjuk el.


Az okmány hitelesnek minősül, ha azt közjegyző hitelesítette.


Amennyiben a fenti adategyeztetési folyamat sikeresen lezajlott, akkor ezt követően a meghatalmazással már átvetethető a kártya.


Amennyiben az említett kártya nem megfelelő címre kerül elküldésre, és ezáltal a kártya biztos, hogy nem kerül a birtokába, akkor azt célszerű letiltani. A folyamat az Bankkártya Help Desk vonalunkon is kezdeményezhető. Bankkártya Help Desk vonalunk a nap 24 órájában érhető el a (061, 20, 30, 70) 3-666-000 telefonszámon.



Úgy értelmezem, hogy meghatalmazással meglehet oldani ezeket az ügyeket, csak hitelesítve az okmányokat közjegyző által?


A másik, hogy azt írja, hogy ha a kártya a régi címre ment, és nem kerül a birtokomba, akkor tiltassam le. De hogyan, hiszen ha az a kártya nincs a birtokomban, a kártyáról nem tudok semmit, pl. kártyaszám, stb. Azon kívül pedig, ha amúgy is zárolva van most a fiókom, adategyeztetés hiányában, akkor hozzáférni sem lehet, még én sem tudok. Akkor bárki hogyan tudna? Vagy lehetséges volna?


Azon kívül a lakcím átírásról nem írtak a levélben, vagy a leírtak, már arra is vonatkoznak?


2020. nov. 30. 12:19
 1/1 anonim ***** válasza:

Netbankon vagy telebankon is lehet kártyát tiltani és újat igényelni.


A kettő közül valamelyik van?


Viszont új címet negadni könnyen lehet hogy csak személyesen tudsz.

Vagy talán telebankon. Kérdezz rá!


Autóval valaki nem tud elvinni fiókba?

2020. nov. 30. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!