Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Hova lehet fordulni és mit...

Hova lehet fordulni és mit lehet tenni ha még lehet e egyáltalán?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


Kicsit hosszú lesz, előre is bocsánat....



Van egy olyan kérdésem, hogy mit lehet tenni abban az esetben, hogy az egyik OTP bank automata gépből Raiffeisenes kártyával szerettünk volna kivenni pénzt , de az automata nem adott semmit sem ki, csak a kártyát, az összeget meg levonta , amiről sms is jött. Azonnal hívogattuk a férjemmel az ottani feltüntetett hiba bejelentő telefonszámokat hiába, mert senki sem vette fel a telefont. Ezt mind rögzítette az automata kamerája és a környező többi kamera is. Illetve telefonon hiváslistában és az smsben dátum alapján is van róla bizonyítékunk. Ez hétvégén történt akkor még a nyáron.


Másnap hétfő reggel azzal kezdtük a kört, hogy ismét telefonáltunk az OTP nek, nagy nehezen valaki végre fel vette a telefont... persze válasz -ő nem tudja, de kapcsolja az illetékes kollégát... jó 5-6 perc múlva felvette, persze hogy ő sem tudja mi lehet és hogy nem tartozik az ő hatáskörébe, de kapcsolja már is az illetékes kollégát.... ismét jó sok percekbe és telefonszámlába telt mire valaki megszólalt a telefonba, akinek szintén elmondta a férjem, hogy mi történt előző nap és szeretnénk vissza kapni a pénzünket... Válasza az volt a kedves hölgynek, hogy már is nézi az ottani bankautomata felvételt és hogy valóban

volt e ott pénz mozgás...kis idő múlva válaszolta, hogy nem látni senkit sem abban az időben a felvételen és pénz mozgás sem történt, de menjünk be a Raiffeisen bankba, mert hogy a kártya Raiffeisenes és ott kapunk majd erről tájékoztatást, hogy hogy kaphatjuk vissza a Raiffeisen banktól a pénzt és hamar le is tette a telefont. (Leráztak minket.)


Annyira idegesek lettünk, hogy még aznap a férjem bement személyesen az OTP bankba, ahol azt a választ kapta, hogy nem történt ott és akkor készpénz felvétel, és kamera sem rögzítette hogy ott lettünk volna, menjünk be a Raiffeisen bankba és ott reklamáljunk....és ezzel le is rázták a férjem.


Bementünk utána a Raiffeisen bankba, hogy ez történt és szeretnénk vissza kapni a pénzünket, ami a mai világban nem kevés összeg. Smst is mutattunk a kedves banki dolgozónak, aki szintén megerősítette hogy igen, történt pénz levonás, mert ő is látja a rendszerben. Azt a tanácsot adta hogy ne hagyjuk annyiban, mert az OTPnél sokszor előfordul, hogy ez történik és annyit tudunk tenni, , hogy keressük fel telefonon az OTP bankot és kérjük a két bank között a záradék feloldását. És , hogy a bankokat törvény kötelezi arra, hogy ilyen esetben 1 héten belül elintézzék és vissza utalják a pénzünket.(Ezt persze egyik hölgy sem említette a telefonba 🙄)


Hazamentünk és ismét telefonáltunk az OTP bankba, mire ismét kapcsolgatni akartak ide oda... Olyan ideges voltam hogy ráripakodtam a hölgyre a telefonba hogy a férjem lerázták engem nem fognak és ne kapcsolgassanak ide oda, hogy olyan személlyel szeretnék beszélni, aki érdemben tud is tenni valamit.... Aztán átkapcsolt egy másik kollégájához, aki egy férfi volt és ismét el kellett mondani az egész történetet és azonnali hatállyal kértem is a két bank között a záradék feloldását. Megértő és kedves volt, és mondta, hogy megérti a helyzetet és valóban nem kevés összegről van szó. Elmondta azt is, hogy írásban, emailben kell kérni az OTP bank felé egy panasz kérelem formájában és hogy várjak a válasz levélre.... (Persze ezt sem közölte egyik hölgy sem a telefonba, pedig mindjárt egyszerűbb lett volna)


Amint letettem a telefont már is megírtam, amihez oda csatoltam a képernyő képeket a hívás listáról, az sms készpénz levonásról, amiben egyúttal az is benne van, hogy ez mikor és hol történt... Jó másfél, két hét múlva érkezett válasz email, amiben annyi szerepelt, hogy továbbították az illetékeseknek és hamarosan megérkezik a válasz email. Kis türelmet kértek... (Ez még mindig nyáron történt)!!!!!


Nyár végén, ősz elején hívtam őket, hogy lehet e már tudni valami fejleményt, hogy mikor kapjuk vissza a pénzünket... Válasz az az volt, hogy ők nem tudják, nem ők az illetékesek benne, de még csak utána nézni sem tudnak, hol tart az ügy... Nem tudnak segíteni, de a kérelem panasz levelemtől számított 3 héten belül jelentkezni kell a banknak emailben....


Azóta eltelt a nyár, itt a nyakunkba a tél és még mindig semmi sem történt ez ügyben, de még csak emailt sem kaptam róla.


Kérdésem, hogy hova lehet fordulni és mit lehet tenni ha még lehet e egyáltalán?


2020. nov. 15. 10:44
 1/10 anonim válasza:
Mennyi pénzről van szó?
2020. nov. 15. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
20.000ft
2020. nov. 15. 10:49
 3/10 A kérdező kommentje:
Mi úgy gondoljuk már, hogy lehúzott minket az OTP bank
2020. nov. 15. 10:53
 4/10 anonim ***** válasza:
5%
Az nem nagy összeg
2020. nov. 15. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:
Azóta többet költöttetek a bankba utazgatáshoz szerintem.
2020. nov. 15. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

4!


Neked nem nagy összeg, másnak az. Ráadásul a mai vírus helyzetben igen is nagy összegről beszélünk, mikor rugdalják ki az embereket a munkahelyükről és nagy a pénztelenség, munkanélküliség!

Örülj neki, hogy te nyugodt szívvel tudsz ajándékozni egy olyan banknak, amihez nem is utalod a pénzed!

Nekünk nagy összeg, azt a pénzt a gyerekemre is költhetnénk! Abból kijön a pelenka a seggkrém és a popsi törlője! Mondhatnám, hogy ezt a pénzt most a gyerekemtől vették el így!Mellesleg nem hagyna senki sem csak úgy ott egy banknak ajándéknak semennyi összeget, nem hogy húszezer forintot!


Ezt te sem és mások sem hagynák annyiban!

2020. nov. 15. 11:19
 7/10 anonim ***** válasza:

Az egész hercehurca helyett már réges régen küldeni kellett volna egy ajánlott tértivevényes levelet a banknak, időont megjelöléssel, SMS idejével és egy írásos nyilatkozattal a saját bankotoktól, hogy megtörtént a levonás.


Erre 30 napja van reagálni a banknak. Az ilyen bixembaxom telefonhívásoknál csak leárznak, de kb. semmi kötelezettségük...

2020. nov. 15. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Hintalow ***** válasza:

Ennyit szenvedtetek ahelyett, hogy a rafi ügyfèlszolgálatát felhìvtátok volna, ahol (ha szüksèges) rögzìtenek egy bankkártya reklamációt, ès egy hèt alatt gatyába rázzák a dolgot? Az azèrt munka :D

Ilyen esetekben az otp-nek, meg az atm-jeit üzemeltető cègnek, (akinek valszeg egy teljesen külön dolog) kb semmi lehetősège nincsen.

Saját bankot felhìv ès elintèzik. Fiókba bemenni időpazarlás, mert egyrèszt az ott elhangzottaknak nincs nyoma, masrèszt általában sokkal kevèsbè van fogalmuk a fizetèsi rendszerek működèsèről.

2020. nov. 15. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

nem értem, hogy a Raiffeisen miért küldött vissza az OTP-hez.

a felelős banknál, illetve a kártya kibocsátójánál kell részletes, írásos panaszt tenni, akik majd egyeztetnek az ATM üzemeltetőjével, és ellenőrzik, hogy az általad jelzett (és az általuk könyvelt) időpontban történt-e pénzmozgás abban a konkrét automatában. és ha nem (márpedig nem), akkor neked van igazad, és jóvá kell írniuk a pénzedet.

2020. nov. 16. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Na mi lett?
2020. nov. 18. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!