Ha veszek egy üzlethelyiséget, akkor hogy működik az adózás meg ez az egész bérbeadás?
Figyelt kérdés
Kinézetem pár üzlethelyiséget, ebből 2-t szeretnék majd megvenni és bérbe adni. Van köztük olyan ami már bérbe van adva, meg olyan is, ami még nincs. A kérdésem az lenne, hogy milyen teendőim vannak az ingatlannal kapcsolatban abban az esetben amikor már bérbe van adva meg abban az esetben, amikor nincs. Tehát milyen szerződést kell iratni (mi legyen benne), hogy kell adóznom? Van valami értékhatár, amikor más adózást kell követni?2019. júl. 22. 17:21
1/3 qkker1 válasza:
Kérdezze meg könyvelőjét és ügyvédjét!
2/3 anonim válasza:
bérbeadhatod cégként vagy magánszemélyként annak függvényében, hogy mennyi ingatlanfejlesztést hajtanál végre
3/3 xswerdy válasza:
amikor megveszed, illetéket fizetsz, mint minden ingatlan után.
Ha bérbe van adva, akkor a szerződés rád száll bérbeadói oldalról. Ezt a tényt bele kell írni az adásvételi szerződésbe. És először kérd el a bérleti szerződést, hogy az hogy szól, megéri-e neked egyáltalán, és ha nem, akkor milyen feltételekkel tudod felmondani.
A bérleti díj után majd adóznod kell. Itt rengeteg részletkérdést meg kell vizsgálni, hogy magánszemélyként érdemes-e, vagy cégként. És mindkét esetben vannak további választási lehetőségek az adózásban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!