Hogy tud folyamatosan legálisan működni olyan szolgáltatás, ahol proforma "számla" van?
Teljesen nyilvánvaló, hogy ezek a helyek (pl autószervizek) adóelkerülés miatt dolgoznak így. Én mint ügyfél nyilván rámondom hogy nem kell számla, mert úgy olcsóbb, de nem zavarja ez a NAV-ot?
Ez nem olyan mint egy kínai gyorsétterem ahol nem kasszáznak le, hanem pult alól adnak vissza. Hogy ússzák meg?
Szerintem itt valami keveredés van.
Proforma számlát (vagy díjbekérőt) sok helyen alkalmaznak ahol előre kell fizetni. Küldenek egy számlát ami még nem a végleges (de azért legyen valami nyoma a dolognak, ki kinek mit és miért, mennyiért), az alapján elutalja a másik fél az összeget, aztán elkészül a számla amikor beérkezett az összeg.
Van több oka, hogy ennek mi értelme van. Pl. az ha a vevő gyakran változtat, vagy a készletek változnak és nem kell annyi javító számlát kiállítani, könyvelni, de az is lehet hogy egy szolgáltatást kiajánlanak több ezer embernek és csak aki kéri és kifizeti annak készül "végleges" számla, de néhány cégnél csak egyszerűen azért kell mert a pénzügyes valamilyen okány nélkül nem tud mit kezdeni a pénzmozgással.
Aztán, hogy az autószerelők nem adnak számlát nem újdonság. 13 autóm volt és még soha nem kaptam. Ugyanígy a fűtésszerelőtől se és a kűművestől és a villanyszerelőtől se. Még proformával se bajlódtak. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!