Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Ügyfélkapun mikor láthatom...

Ügyfélkapun mikor láthatom meg legkorábban a hónap végén megszűnik, majd újraindul a munkaviszonyom más cég nevével? Illetve milyen részben?

Figyelt kérdés
2018. máj. 21. 19:52
 1/4 anonim ***** válasza:
Amikor az ügyintéző beküldi a T1041-es nyomtatványt a Nav felé. Hogy ez mikor lesz legkorábban azt lehet még ő maga sem tudja, de legkésőbb az új munkaviszony indulása előtt egy nappal. Pl ha hétfőn reggel kezdesz akkor legkésőbb péntek délután.
2018. máj. 21. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Ez nekem új. Biztos, hogy a NAV. fele?

Akkor miért van az, hogy egy ember után nem fizetnek járulékot több éve, több munkáltató.

Aztán a NAV mégse tud róla....

Nem az egézségbiztosító fele megy a bejelentés?

2018. máj. 21. 20:57
 3/4 anonim ***** válasza:

Nem, a NAV felé megy. A NEAK (volt OEP) felé a NAV szolgáltat adatot, hogy tudják ellenőrizni, jogosult-e valaki egészségügyi ellátásra.


Ha valaki után nem fizetnek járulékokat, arról egészen biztosan tud a NAV. Legfeljebb még nem bukott ki, vagy nem került ellenőrzésre, viszonylag lassan őrölnek a NAV malmai.

2018. máj. 21. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

"Akkor miért van az, hogy egy ember után nem fizetnek járulékot több éve, több munkáltató.


Aztán a NAV mégse tud róla...."


Járulékfizetést akkor vár a NAV, ha vallott fizetendő járulékot a cég.

Ha nem vallott, akkor miért is várná? Az, hogy mégis kellett volna fizetnie, maximum egy adóellenőrzés esetén derül ki.


A NAV nem tud minden céget minden hónapban leellenőrizni, hogy akkor most a jogszabályoknak megfelelően működik, vagy sem. Rendesen beadja a bevallásokat vagy sem, ha beadja, akkor azok helyes adatokat tartalmaznak, vagy sem.


Egyébként a járulék fizetése, nem fizetése nem tartozik a munkavállalóra. Hagyjuk már ezt a most terjedő hülyeséget! Ha Tőled levonták, akkor az a cég tartozása lesz, ha nem fizeti tovább az államnak, nem a Tied.

Neked egy dolgod van: Megőrizni a cégtől kapott igazolásokat - lehetőleg nyugdíjazásodig, ha bármi bukta lenne, akkor hivatalosan tudd visszamenőleg igazolni, hogy ott dolgoztál, ennyit és ennyit kerestél, stb.


Ha valami problémát észlelsz, akkor mindig a munkáltatót kérdezzük előbb (hátha csak adminisztrációs hiba) és nem rögtön szaladunk bármelyik hatósághoz.

Annyi sz@r kötelezettségük van a munkáltatóknak mindenfele, az adóhatósági elektronikus rendszerek, nyomtatványok is állandóan változnak, nem csodálom, hogy sok-sok hiba csúszik be.


"Régen" évente egyszer volt kötelező az összes dolgozóról adatot szolgáltatni mind az adóhatóság, mind a nyugdíjbiztosító szerv felé. Azért az egyszerűbb volt...


Én 4 éve eljöttem az előző cégemtől, még mindig nem jelentettek ki. Azóta nem tűnt fel senkinek, hogy nem érkeznek havonta bevallások rólam attól a cégtől, még "nullásan" sem... :)

Azóta máshol dolgozom, a rendszerben úgy néz ki, hogy két munkaviszonyom fut egyszerre, ami ugye nem törvénytelen, de mégse igaz.

2018. máj. 22. 05:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!