Ha nincs cím, nincs adószám?
A kérdés ennél bonyolultabb. Mert akár adószámos magánszemély vagy, akár egyéni vállalkozó, kell egy (székhely) cím pl. ha ki akarod állítani a számlát, vagy ha kérsz számlát. A NAV pedig ellenőrizheti az adózó címét és ha nem találja a címen (pl. visszamegy az ajánlott levél azzal, hogy ismeretlen címzett), akkor a NAV felfüggeszti azt az adószámot (ez cégekre is ugyanúgy igaz). Tehát szerintem nem lehet érvényes az adószámod abban az esetben, ha nincs érvényes székhely nyilvántartva a NAV-nál (És ha jól tudom, adószámos magánszemélynél ez a cím azonos a lakóhely címével. Vállalkozó esetében lehet külön székhely cím is, viszont vállalkozó meg csak az lehet, akinek van állandó lakóhelye.) Legegyszerűbb, ha EBEV-en lekérdezed a törzsadatoknál, milyen állapot szerepel ott.
Az adóazonosító jeled viszont ettől még érvényes marad és nem is változik.
(Az adószám törzsrésze sem szokott változni. A többi része meg ugye változhat, mert az meg az ÁFAkódot és a területileg illetékes adóhatóságot jelöli.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!