Honnan tudom beszerezni a már megszünt munkaviszonyom után a tb. kiskönyvet, felmondás papírt?
2016. 03. 01. el kezdődött az első munkaviszony, azóta volt három. Egy könyvelő volt végig, de én nem ismerhettem, ismerhetem, mert a felettesem tartotta a kapcsolatot.
Gyakorlatilag ugyanott dolgozom, de az előző három cég nem adta ki az említett papirokat. Arra hivatkoztak, hogy majd a munkaviszonyom gyakorlati megszünésekor egyben odaadják.
Most szükségem lenne rá, mert nem fizattek járulékokat és ezekkel is tudnám igazolni, hogy dolgoztam, azt mondja a felettes, hogy azok a cégek már rég megszüntek ne is keressem őket.
Viszont a könyvelő azóta is ugyanaz, de én nem tudhatom, h ki. Szerződésem M30asom van, de a nyugdíjbiztosítós adategyeztetéshez kellene még tb.kiskönyv, felmondás papír.
Cégnév, székhelye, adószáma minimum, de bármi más, amitől beazonosítható. Lehet, hogy tudok segíteni. Írj privátban!
"Most szükségem lenne rá, mert nem fizattek járulékokat és ezekkel is tudnám igazolni..."
A járulék nem fizetésének ehhez semmi köze. Ha fizetett járulékot, ha nem, Téged abból hátrány nem érhet. Az a valószínűbb inkább, hogy be sem voltál jelentve, vagy ha igen, a havi bevallásokat nem nyújtották be. Ugyanis ott jelenik meg az a szolgálati idő, valamint bér, ami aztán a nyugdíjhoz szükséges.
Amíg nem volt havi munkáltatói bevallás, addig minden cég évente egyszer köteles volt adatot szolgáltatni a nyugdíjbiztosító igazgatóságnak a dolgozók - nyugdíjalapba számító - béréről, és szolgálati idejéről. Amióta havi bevallás van, ez megszűnt, a NAV rendszerből kapják az adatokat.
Egyébként a ki nem adott igazolások miatt panaszt is tehetsz a munkaügyi felügyelőségen. Ez a szervezet az illetékes hatóság munkaügyi gond esetén. Kormányhivatalokban találod.
Én első körben a régi/jelenlegi felettesemmel egyeztetnék, és jelezném, hogy ha záros határidőn belül nem adják ki az előző jogviszonyokról a munkáltatói igazolásokat, panaszt teszel a felettes hatóságnál.
Csak hogy tudd: A megszűnt cégek iratait valakinek őriznie kell. Ha nem lett kijelölve szervezet az őrzésre, akkor levéltárban kell elhelyezni őket. A munkaügyi, bér iratokat 50 évig kell megőrizni! Tehát olyan nem lehet, hogy nincs...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!