Elveszett a 3 példányos kézi számlatömb első példánya! Mit tegyek?
Az történt, hogy kipostáztam a vevőnek járó első példányt. Mire feladtam, kiderült, hogy nem jó összeg lett szerepeltetve rajta. Megbeszéltük, hogy postafordultával visszaküldi, hogy le tudjam rontani. (ugye ehhez szükséges mind a 3 példány) Közben kiállítottam a helyes számlát.El is küldtem. Viszont a hibás nem érkezett meg postával. Ők állítják, hogy feladták. 1,5 hete. Tértivevény/ajánlott nélkül, sima levélként.
Ilyen helyzetben, hogyan rontsam vissza a számlát? Az megoldás lehet, hogy készítek a másodpéldányról egy hiteles másolatot, amelyre ráírom, hogy postai úton elveszett az első példány, és elismertetem a vevővel, hogy ők feladták postán és nincs náluk.És betűzöm a számlatömbbe?
Vagy egyéb megoldás???
Szia!
Sajnos ilyen helyzet, ha ritkán is, de elő állhat.
A következőt tedd szereintem:
- Van ugye most 1 db hibás, 1 db jó összegeű számlád
- A hibás számla eredeti (zöld, kék...) példánya nincs meg
- Készíts egy ún. sztornó számlát, amivel az első, hibás példányt érvényteleníted
- Ezt add postára ajánlottan + ha tudod szkenneld be és küld el e-mailben. Ha cég, akkor lehet hivatalos elektronikus kézbesítési címe is....ezt a cégjegyzékben találod
Ezzel jól lefeded magad. Kb. ennyit tudsz tenni. Innentől az ő felelőssége a költség és az ÁFA helyes levonása.
A tied az, hogy - ha kell - az ÁFA bevallásaid megfelelően önellenőrízd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!