Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Hogyan tudom egyénileg fizetni...

Hogyan tudom egyénileg fizetni a TB-met? Interneten keresztül lehetséges, esetleg ügyfélkapus regisztrációt igényel? Mik a lépések?

Figyelt kérdés
2017. nov. 2. 16:59
 1/8 anonim ***** válasza:
igen, ha van uj e-szemelyid
2017. nov. 2. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Hát sajnos az nincs... Ez esetben mit tudok csinálni?
2017. nov. 2. 19:31
 3/8 anonim ***** válasza:

Most befizetni akarsz, vagy egyébként elindítani az "egyénileg fizetés" dolgot?


Mivel az egészségügyi szolgáltatási járulékot az adóhatóságnak kell fizetni, ezért be kell a fizetési kötelezettség alá jelentkezni a 17T1011 formanyomtatvány kitöltésével. Honlapjukról letölthető, vagy ügyfélszolgálatokon beszerezhető.


A bejelentkezés után küldenek egy írásos tájékoztatót, majd vele együtt - ha személyesen intézted - befizetési csekket is adnak. Ha ügyfélkapun keresztül intézted, akkor külön kell igényelni befizetési csekket, ha nem utalással oldod meg a dolgot.


Ügyfélkapun keresztül is lehet mindent intézni, ha van hozzá ügyfélkapud.

Ha nincs, és szeretnél, akkor ügyfélkapus regisztrációval lehet ezt kezdeményezni akár az okmányirodákban, akár az adóhatóságnál. Élő e-mail cím kell hozzá, egy általad meghatározott felhasználónév, valamint a személyi igazolványod és lakcímkártyád.

Beregisztrálnak a rendszerbe, majd e-mailen keresztül kapod a további információkat.


Ha kész az ügyfélkapu, akkor a következő oldalon tudsz rajta belépni:

[link]

Felül van egy piros színű BELÉPÉS "gomb". Bejutás után tudsz búvárkodni, hogy milyen elektronikus úton intézhető ügyet szeretnél.


Innen lehet letölteni a nyomtatványt:

[link]


Előtte le kell tölteni hozzá a nyomtatványkitöltő programot, amibe aztán beletölti a fenti formanyomtatványt, és azon belül ki is tudod tölteni, megjelölni, hogy ügyfélkapun keresztül akarod beadni, majd belépni az ügyfélkapura, ott "megkeresni" a megjelölt nyomtatványt, és elindítani a rendszerben a NAV felé. De ki is nyomtathatod, és aláírás után postán feladhatod. Az elektronikusan beadott nyomtatványt nem kell aláírni!


Ha nem vagy jártas ezekben, akkor az elején nagyon sokat fogsz anyázni. :)

2017. nov. 3. 04:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Ja és nem kell hozzá új személyi igazolvány, jó a régi (lapozható, könyv alakú) is.
2017. nov. 3. 04:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm!:) Az "egyénileg fizetés" dolgot szeretném elindítani.
2017. nov. 3. 09:15
 6/8 anonim ***** válasza:

Akkor marad az, amit mondtam:

1./ bejelentkezés a formanyomtatványon

2./ arra reagál írásban a NAV, és küld befizetési csekket

3./ ha nem küld, akkor pedig jelzed nekik, hogy küldjenek, vagy bemész érte személyesen

2017. nov. 4. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszi!

Ma jött is a visszaküldött példány, de csekk nem.

Küldhetik még vagy jeleznem kéne feléjük?

2017. nov. 16. 13:50
 8/8 anonim ***** válasza:
Elméletileg kapsz róla egy tájékoztatót is, nekem azzal együtt küldték a csekket. De inkább jelezd, minthogy hátralékod halmozódjon fel.
2017. nov. 17. 04:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!