Online pénztárgép helyett számlaadás?
Január 1-étől a tevékenységem online pénztárgép használatára kötelez, illetve választhatom azt, hogy minden bevételemről számlát írok, amit havonta egyszer, online lejelentek a NAV felé a PTGSZLAH adatlap kitöltésével.
Mi a teendőm, ha ez utóbbit választom (gondolok bejelentési kötelezettségre illetve a havi lejelentés gyakorlati alkalmazására) ?
Nem tudom létezik-e még ez, de ha a forgalom indokolja, akkor lehetett kérni mentesítést a gépi nyugta adási kötelezettség alól. Ez még anno az online pénztárgépek előtt lehetett kérvényezni a Navnál.
Most nem tudom van e ilyen, de mivel jogszabály kötelez a használatra, gondolom előbb ezt kellene feloldani, és csak utána a számlázót, ami amúgy is így működik, ha van online pénztárgép, ha nincs.
Köszönöm. Miközben keresgéltem a válaszod nyomán, találtam ezt: [link]
Egész friss tájékoztató, ezek szerint a bejelentési kötelezettség már nem kell.
Már csak az a rohadt java-s alkalmazást kell valahogy ráküzdenem a gépemre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!