Ha egy kft. Megszűnt, alkalmazottak adózási papírjai valahol hozzáférhetőek még? El kell ezt tárolni valahol x évig? Részletek lent.
Minek?
Kb semmire se használjuk. Minden ügyfél hozza lelkesen.
A munkaügyi dokumentumok megőrzési ideje 50 év.
ELMÉLETILEG meg kellene lennie, ha nekik nem mert mondjuk megszűnt a cég, akkor is ezeknek a dokumentumoknak a megőrzéséről gondoskodni kell. Attól függ hogyan szűnt meg a cég, de akár egy hivatali iratmegőrzőben, levéltárban stb de meg kell lenniük.
A gyakorlat az hogy ha a cég nem pótolja ezeket, akkor az illetékes hatóság hivatalból tudja igazolni - vagy legalábbis hivatalból meg fogja keresni az illetékeseket.
Elveszni semmiképpen sem fog az az időszakod.
OEP kiskönyvbe felesleges utólag beleíratni, konkrétan semmire nem használjuk, a Te szempontodból lényegtelen, hogy benne van, vagy sincs.
Ha nagyon biztosra akarsz menni, akkor a Nyugdíjbiztosító Igazgatóságnál kezdeményezz egy szolgálati idő elismerési kérelmet. A kérelem alapján "előkotorják" azokat is, amikről nincs nálad papír, akár a levéltárakból is. Csak mindent tüntess fel, ahol dolgoztál eddig. Nyomtatványt náluk szerezhetsz be.
Tehát nem NYUGDÍJFOLYÓSÍTÓ!, hanem NYUGDÍJBIZTOSÍTÓ!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!