Milyen papírokat kell kitölteni/leadni ahhoz, hogy a NAV csinálja meg nekem az adóbevallásomat?
A munkáltatódnak jelzed hogy kéne a 15M30 as nyomtatvány a könyvelőtől.
Mikor megkapod, beikszeled, hogy a nav töltse ki, majd feladod postán a navtól kapott válaszborítékban amit a tájékoztatójukkal együtt küldtek ki.
Igazából ezt nem is kell jelezni a munkáltató felé, mert a munkáltatódnak erről gondoskodnia kell.
Nem késett még el, mert jan. 31-ig kell nyilatkoznod, és még utána nekik is több hetük van, hogy ezt továbbítsák a NAV felé.
Nálunk is csak tegnap küldték az e-mailt, hogy nyilatkozzunk.
Egy x, és egy aláírás, ennyi volt az egész, el is van intézve az adóbevallásom.
Akkor amit a NAVtól kaptam 1553NY nem is kell egyáltalán?
A munkáltatótól 4 lapot kaptam, egyik a nyilatkozat, egyik járulék igazolás, míg a munkáltató kifizető összesített igazolása két lapos. Akkor ezeket mind vissza kell küldeni, és X-elni a nyilatkozaton?
2 féle módon lehet nyilatkozni, van az új fajta, amit x-elősként emlegetsz ez a bevallási nyilatkozat és van az a nyomtatvány amit te mondasz, a 1553NY, ez az egyszerüsített adóbevallás.
Ez 2 külön módszer, ne keverd össze.
Én a 1553NY-t használom majd, mert a másik módszerbe tudtommal nem férek bele az álláskeresési járadék miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!