EU-n belül, cégként vásárolva hogyan működik az országon belüli áfa fizetés?
Elöljáróban, ha nem lenne egyértelmű: számomra teljesen idegen a könyvelés misztikus világa. :)
Tehát, EU-n belülről rendelnék bizonyos termékeket.
A forgalmazó kínál olyan opciót, hogy itt jegyzett cégek számára nem számítja fel az ő országán belüli áfát, hanem majd az adott cég fizeti be a saját országában.
Ennek a folyamatnak a menete érdekelne, különös tekintettel arra, hogy mi történik, ha a cég kihagyja a napi Cavintont, és elfelejti befizetni az áfát.
Miként értesül a NAV egy ilyen vásárlás megtörténtéről?
Tudtommal az EU-n belül feladott, és bent is maradó csomag nem esik át semmilyen vámkezelésen, ellenőrzésen, hasonlón. Ha ez így van, akkor csak az zavarhatna bele a képletbe, ha az eladó, a vásárlást követően tesz valamiféle bejelentést a kiállított számlával kapcsolatban, ami eljut Magyarországra. Jól látom a dolgot?
Továbbá milyen információkat kell biztosítanom az eladó számára a cégről, hogy ilyen módon történhessen meg az adás-vétel? Mintha valami EU-s VIES cégjegyzékszám-bigyóka adatbázis izé-mizében kellene szerepelnie a Kft.-nek. (?) Ha a vállalkozás tulajdonosa hasonlóképp laikus a témában, hol tudom ellenőrizni, hogy szerepel-e a nyilvántartásban, illetve mit is kellene keresnem pontosan?
Remélem kellőképpen érthető volt, előre is köszi a választ!
"mi történik, ha a cég kihagyja a napi Cavintont, és elfelejti befizetni az áfát."
- Nem feltétlenül kell áfát fizetned, ha még el sem adtad a terméket, vagy nem került be a cég könyvelésébe. Ha eladtad (tovább értékesítetted, vagy aktivált értéke lesz), akkor pedig hozzáadódik az áfa egyenlegedhez, ami még mindig nem jelenti azt, hogy a termék után bármit is fizetned kell, mivel az áfa összegét, csökkenti az egyéb költségszámláidnak az áfaösszege. Áfafizetésed, lehet havi, negyedéves, de akár éves is. Így előfordulhat mire oda kerül a sor, akkorra már vagy nem kell fizetned áfát, vagy épp ellenkezőleg annyi fizetnivalód lesz, hogy nem tudod befizetni, mert nem képeztél rá elegendő tartalékot. Ezért célszerű, nem csak Eu importból "építkezni".
ha ez bekövetkezik, akkor végrehajtás alá is helyezhetnek, ha nem kötsz részletfizetési megállapodást a tartozásra Nav-val.
Miként értesül a NAV egy ilyen vásárlás megtörténtéről?
- A külföldi cég számlát állít ki feléd, amit leadsz a könyvelőnek, az megjelenik a könyvelésedben.
Továbbá milyen információkat kell biztosítanom az eladó számára a cégről, hogy ilyen módon történhessen meg az adás-vétel?
Ha áfakörös vállalkozás vagy, alapításkor, egyéni kiváltásakor is rákérdez a rendszer, kérsz-e eu-s adószámot. Ha nem kértél, még utólag is kérheted. Bekerülsz egy adatbázisba ahol oda-vissza leellenőrizhetitek egymást az eladó céggel.
Ezt itt találod:
Köszi a választ!
Tehát amennyiben nem értékesítődnek tovább a cégen keresztül (saját használatra) beszerzett termékek, és a tulaj nem adja a számlát a könyvelőnek (a cég nem az enyém, egy barátomé), akkor ÁFA fizetése nélkül hozzájutok a termékhez, és ez soha, senkit nem fog zavarni? Jól hangzik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!