Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Akik jártasak a digitális ID...

Akik jártasak a digitális ID témában… ?

Figyelt kérdés

1. Szerintetek idővel ügyfélkapu+-t is meg fogják szüntetni? (Január 15.-től az ügyfélkapu+ és a digitális ID.-vel lehet otthonról ügyet intézni).


Tehát a sima bejelentkezés megszűnik, és akik nem akarnak még digitális id-t annak ott lesz a + de ahhoz kell egy alkalmazás ami adja a megerősítő kódot.



2. Olvasom, hogy a digitális aláírás már most megszűnt Szeptemberben, aki időben kérte, az kapott két évet, utána már csak a DÁP felhasználok tudják használni, ez igaz?


okt. 15. 06:47
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Ük+ is kivezetésre kerül, az csak jövőre lesz.
okt. 15. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:

“Ük+ is kivezetésre kerül, az csak jövőre lesz.“


Gondolom 2026 Januárig marad, nem?


Mi lesz utána? Mi van azokkal, akiknek nincs okostelefon, vagy ugyan van mint nekem (huszonévesként), de nem akarok ilyen új világrendes dolgot, akkor mit tudok tenni?

okt. 15. 08:30
 3/16 A kérdező kommentje:
Azt is olvasom, hogy a banki appok is össze lesznek ezzel kötve, tehát ha ez azt jelenti, hogy ha van bankszámlám akkor DÁP is kell majd, vagy itt nem fog ezzel összefüggni?
okt. 15. 08:44
 4/16 anonim ***** válasza:
Hol vannak ezek leírva, könyörgöm?! Mindenki arról hisztizik, hogy megszűnik az ügyfélkapu, de semmi hivatalos oldalon nem találok erről infót. Se NAV, se semelyik hírportál nem ír róla.
okt. 15. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:

Igen, 2025-ben még lesz ük+, de 2026-tól elvileg csak a dáp.

Jelen állás szerint ez van, aztán kérdés, hogy a digitális analfabéta magyarok miatt mennyi halasztás lesz.

Véleményem szerint szükség van a dápra, csak nem így és nem ilyen gyorsan. Ennek egy sokkal másabb folyamatnak kéne lennie és egy apróbb összeget fel is mernék rakni rá, hogy lesznek még útközben változások.

Arra jelen pillanatban nem kaptunk még választ a hivataltól, hogy mi lesz azokkal, akiknek nincs okostelefonjuk. De ezen kívül ezer meg egy nyitott kérdés van még.

okt. 15. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
Az ÜK+ kettős azonosítással még nincs is bajom, most is fent van az Authy, csomó dologhoz használom. A gond ott lesz, hogy így a könyvelőm nem tud majd belépni, szóval adhatok neki meghatalmazást, azt amiatt nem látom majd az üzeneteket, mert neki fognak menni. Nagyszerű.
okt. 15. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:

Én könyvelőként csak és kizárólag meghatalmazással vagyok hajlandó dolgozni, több okból:


- így kiszűrhető a felelősség kérdése;

- ha bármi gond lenne, a biztosításom elvárja a saját névvel történő bevallásbeküldést;

- nem fogunk többszáz kaü fiókot kezelni, mert az gyakorlatilag lehetetlen.


Igen, sajnos nekünk is problémás az, hogy olyan doksikat is megkapunk, amiket nem kellene (pl örökhagyó végzések, illetékkivetés, stb.), jó lenne ha erre fel lehetne készíteni a rendszert, hogy ki mit kap meg.

Egyébként ha meg van hatalmazva a könyvelőd, akkor is láthatod az üzeneteket, csak sajnos egy külön lekérdezéssel.

És amúgy van rá mód sajnos, hogy a könyvelő továbbra is be tudjon lépni, akár az ük+ használatával meghatalmazás nélkül, és nem is neked kell autentikálnod.

okt. 15. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:

Az nem érdekelne, ha a könyvelőm megkap minden üzenetet, a gond ott van, hogy nekem nem jön sem értesítés, sem a dokumentumtárban nem látom. Épp ezért adtam meg inkább az ügyfélkapu jelszót.

De ÜK+ esetén ha kettős azonosítás kell, nem tudom, hogy működhetne ez, hiszen be kell írni az authentikátor kódot.

Vagy két eszközt is enged és egyszerűen beállítjuk a könyvelőnél is az authentikátort?

okt. 15. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:

Bármilyen dokumentumot vissza tudsz kérni, amit a könyvelőd beadott, ez független a meghatalmazásodtól. Meg a navos üzeneteket is le tudod kérni, akkor is ha meghatalmazás van.

És egyébként igen, ennyi a megoldás, hogy a könyvelőnél is be van állítva az auth progi. Ezt kipróbáltuk pár ügyfélkapuval, simán megy. de ez ugye jelen állás szerint csak 2025-re megoldás, mert 2026-tól a dáppal már nem fog így menni. Bár én még mindig tartom magam ahhoz, hogy lesz itt még változás a bevezetésben.

okt. 15. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
Nem is a beadott dokumentumokkal van a baj, hanem ha érkezik valami értesítés, azt a könyvelőm nem fogja figyelni, de nekem lehet fontos.
okt. 15. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!