DDP paritásos Alibaba rendelésnél hogyan igazolom egy esetleges NAV ellenőrzés során a megfizetett ÁFA és VÁM összeget? Ha pedig én vállalom a VÁM ügyintézését, akkor mi a menete annak?
Alibabán most már lehetőség van DDP (Delivery Duty (Pre)paid) paritással rendelni, amelyet bizonyos gyártók, vagy szállítási ügynökök biztosítanak. Ez azt takarja, hogy az eladó gondoskodik az ÁFA, VÁM és minden egyéb adózással kapcsolatosan felmerülő költség kifizetéséről, és garantálj a háztól házig való szállítást.
A kérdésem az az, hogy ha a vállalat kap egy ellenőrzést a NAV-tól, akkor hogyan igazolja, hogy az ÁFA és a VÁM kellően meg lett fizetve? Az Alibaba feltünteti ezt tételesen a számlán, vagy az EU-s VÁM ügynökség állít majd ki valamit, ha átengedték a terméket?
Ha pedig nem DDP paritással rendelek, hanem vállalom a VÁM ügyintézését, akkor annak mi a menete? Értesít a posta/futárszolgálat, és akkor kell cselekednem, vagy már előre be kell küldenem nyomtatványokat?
(KFT alapítása előtt állok, és most járom körbe a témát a kínai importtal kapcsolatban. Köszönök szépen minden építő jellegű választ!)
Igen, köszi!
Alibabán sok kereskedő kínálja a DDP lehetőségét, de ez a legtöbbeknél abból áll, hogy becsempészik az országba az árut. Ebben több kockázat is rejlik, úgyhogy inkább magunk vállaljuk a VÁM ügyintézését. Több papírmunka, de legalább minden törvényesen és a mi felügyeletünk alatt történik. Nem mellesleg gyorsabban is zajlik a kézbesítés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!