Nem értem. Az AUDI csoport az össezs motorát itt gyártja magyarországon. De honnan veszik hozzá a fém alapanyagot például?
Megéri ideszállítani mert a munkaerőn rengeteg megtakarítás keletkezik:
-eleve olcsó a magyar paraszt
-a cigánykormánnyal kötött stratégiai megállapodásnak megfelelően a forint folyamatosan leértékelődik, amely mintegy állandó, automatikus fizetéscsökkentés a konszern szempontjából.
És ugye ezen felül van az adómegtakarítás, a baráti szabályozói környezet…
Nem hiszem hogy a fémkohászat magyarországon olyan szinten lenne hogy motorblokkokat öntsünk zárványmentesen de ha lenne megfelelő szakember és kohó akkor megoldható lenne. Linz-ből a Voest-Alpin-tól lehet venni vasércet és nagyon messze sem lenne Dunaújvárostól.
De az utógyáraknak megvan a kialakult beszállítói körük ehhez és tőlük veszik az alkatrészt, magyarországon csak összeszerelik.
Ugyanúgy a dugattyúgyűrűt a Mahle-tól, a generátort befecskendezőt a Bosch-tól, stb......
Itt csak összerakják a motorját is. Ahhoz nem itt bányásszák, és öntik az alkatrészeket.
Ez egy összeszerelő köztes ország a cég számára, ahol az egyszerű munkát is elvégezni képes emberek olcsóbban megvehetők, mint a fritzeknél.
"2021-ben, a győri üzemben 1 620 767 motort és 171 015 autót készítettek "
"A vállalat tavaly év végén 11 983 embert foglalkoztatott, 243-mal kevesebbet, mint 2020 év végén"
Vicces lenne ha majd 12 ezer ember felügyelné a robotokat :)
Vannak persze robotok is, de javarészt emberi erővel történik az összeszerelés.
Ha egy adott helyre költözne az összeszerelés és a beszállíttói kör üzemei akkor mi történne ekkora volumen esetén?
Mondjuk vegyük Ingolstadtot.
Szerintem elsősorban elszívná a munkaerőt Nürnbergtől Stuttgartig.
Ezáltal felmennének az adott környéken a munkabérek, vagy hoznának pótlólagos munkaerőt.
Amit megspórolnának a szállításon azt kifizetnék munkabérben vagy/és szállásköltségben.
Voltam már az összes magyarországi autógyárban - meg sok másik nem autóiparhoz kötődő gyárban. Az autógyárak messze nem annyira automatizáltak, mint sokan hiszik. Csak bizonyos folyamatok (pl. préselés, hegesztés, anyag mozgatás) vannak teljesen automatizálva. A robotok nagyon jók abban, hogy a könnyen hozzáférhető, nagy alkatrészeket beszereljék.
Viszont egy autóban rengeteg apró alkatrész van nehezen hozzáférhető helyen, ráadásul esetleges helyzetben - egy csomó szabadon lógó végű kábel, stb. Ezekkel a robotok már nem boldogulnak annyira jól, mint az emberek.
Ebben a videóban megnézheted, hogy szerelnek össze egy autót és azt is láthatod, kb. mennyi benne a robotok és emberek munkája.
Az a nagy helyzet h nem Magyarországon készül az Audi összes motorja.
+ az Audi valójában VW csoport.
Azt te sem gondolod komolyan remélem, hogy a magyarországi Audi gyártja az egész konszern összes motorját.
Szerinted akkor hova kéne költözni egy motorösszeszerelő üzemnek? Egyből a bánya mellé nem? Akkor nem kell fuvarozni.
Furcsa, hogy ez csak a motornál jut eszedbe. Gumiabroncsoknál miért nem merül ez fel? Vagy egy lámpatestnél. Vagy egy féknél. Azt hiszed minden úgy van kiválasztva, hogy a lehető legközelebb készüljön a gyárhoz? :D
Van egy beszállítói lánc. Azoknak vannak telephelyei. Kész. Vagy kell onnan a cucc, vagy nem. Ha nem, keress másikat. Szerinted a győri Audiban gyárott autókhoz győrben gyártják pl. a tetőablakot? Megsúgom. Nem. Valszeg 700 km-rel odébb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!