Hogyan tudok Taxi autót kiadni?
Szeretnék venni egy vagy két taxit és kiadni sofőröknek.
Mi ennek a menete?
Kell hozzá egy autó lefóliázva, beórázva és utána mi lenne a teendő?
Kft kell hozzá? vagy kilehet adni KATAsként is?
Nekem kell foglalkozni egy taxitársasához való bejelentéssel, vagy az a bérdő dolga?
Örülnék ha valaki letudná írni ezeket, köszönöm szépen!
Csipázom az ilyen kötekedő példányokat mint te. Az embernek vannak gondolatai, de nem érthet mindenki mindenhez ezért, ezzel együtt felmerülnek kérdések is. Ennek az oldalnak ez a lényege, hogy ezekre a hülye kérdésekre valaki választ adjon.
Mi az hogy mi az értelme ennek a vállalkozásnak? Nem is tudom, talán a haszon szerzés? Talád ki..
Egyébként meg felütöd a hirdetéseket, keresel egy bérbeadó taxit és kifaggatod a tulajt, mintha bérbe akarnád venni, hogy hogy működik.
Ha lenne ebben bármi üzlet, már nem lenne, hiszen a nálad élelmesebbek már rég betöltötték volna a piaci rést.
#8
Az a 14 millió kockázatmentesen hoz állampapírban évente 2,2 milliót. Ezt kéne űberelnie a hasznodnak, kérdező. Erről beszélt minden korábbi hozzászóló, amikor megkérdezte mi ebben az üzlet, de te nem fogtad fel, hanem fikázásként értelmezted.
Két lehetőséged van. Vagy alkalmazottnak adod ki, vagy szintén egyéni vállalkozónak. Én az utóbbit javaslom, mert így minden költség és ügyintézés őt terheli. Olcsóbban tudod így kiadni, de kevesebb a macera és kockázat. Nincs bejelentési gond és nem kell figyelni az óraszámra, nem kell elcsalni, nincs dolgod a taxi társasággal sem, legfeljebb pár aláírás és meghatalmazás. Annyi van, hogy akárhányszor új bérlőd lesz, vinnie kell műszakira, mert ebben az esetben, amikor E.V. bérli tőled ő lesz ugye az üzembentartó.
Katásként Katásnak egyébként egy-két autó fér bele és akkor, ha te is taxizol, nem kell széthajtanod magad, mert jön annyi haszon, hogy kicsit kényelmesebben tudj dolgozni. Tudnod kell, hogy ők amilyen gyorsan lehet, sajátra gyűjtenek és legfeljebb 1-2 évig maradnak veled. Nehezebb is egyéni vállalkozó sofőrt találni, mint kezdő bérlő taxist.
Fontos, hogy olyannak add ki, aki vigyáz rá. Nem egyszerű, tudom.
A másik lehetőség ha céged van. Ebben az esetben több autód is lehet, de kötelezően kell könyvelő, szerelő, rengeteg adminisztráció és itt te teszed be a flottát a taxitársasághoz. Az ilyen cégek egyébként 2 órára jelentik be a sofőröket, mindent töröltetnek az órából, ami nyilván óriási csalás. Tapasztalat kell hozzá, hogyan lehet jól kijönni ebből és mióta DAC7 van, azóta szerintem még sokkal-sokkal nehezebb lett, én nem kockáztatnék.
Szóval összességében nem javaslom, nem azért mert nem éri meg, nyilván megéri, mert rengeteg ilyen leányvállalat van. De ezek már több éves tapasztalattal erre szakosodott, kitanult cégek és tudják, hogy ne bukjanak le vele. Rengeteg stressz mire te is kitanulod és nagyon sok büntetést kell tanuló pénzként kifizetned.
Ha nagyon akarod és megteheted, akkor legyen legfeljebb egy-két plusz autód katásként, amit kiadsz hosszútávra katásnak és bőven elégedett leszel. Persze törni itt is törhet, de jól kell megfogalmazni a szerződést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!