Kiadnám az ingatlanomat, egyéb jövedelmem nincs, hogy tudok számlát adni, és hogy adózok ezután?
Ha jól tudom, az Önkormányzathoz kell bemenned, ott kell kérned ehhez adószámot és akkor tudsz számlát adni. Ez után 18 % adót kell fizetni.
(Ezeket ezen az oldalon olvastam nemrég.)
Az APEHnél kell adószámot kiváltanod. Adószámot csak az adóhatóság adhat ki, önkormányzat nem.
A honlapjukon rajta van, hogy ingatlan bérbeadása után hogy és mennyit kell adózni.
Ha a mérőórák a te neveden maradnak, akkor a rezsire kapott pénz után is adóznod kell, nemcsak a bérleti díj után.
Először is adószámot kell kérned az Apehtől, hogy adószámos magánszemélyként folytasd ezt a tevékenységet. Ha van adószámod, vehetsz számlatömböt és adhatsz számlát.
Most csak arra térek ki, amikor a bérlő magánszemély, mert ha cég, vagy egyéni vállalkozó, akkor egy kicsit bonyolultabb a helyzet.
Választanod kell, hogy az összevont adóalapban szeretnéd szerepeltetni az ebből származó bevételed, vagy azt szeretnéd, hogy elkülönülten adózzon.
Az előbbi esetén elszámolhatsz költséget a bevételeddel szemben (pl. ingatlan fenntartása, javítás stb...) vagy költséghányadot érvényesíthetsz( azt hiszem 10%, vagyis a jövedelmed a bevétel 90%a). Ennek megfelelően a jövedelem lesz az adó alapja (bevétel-költség), és az adót az adótábla szerint kell számolni.
A második esetben ( ha elkülönülten adózik), akkor a teljes bevétel 25%a lesz adó.
Mindkét esetben negyedévente adóelőleget kell fizetni a negyedévet követő hó 12-éig (annak megfelelően, amelyik adózási módot választottad kell kiszámolni).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!