Ha bemegyek egy boltba, és vehetek bármit úgy, hogy leveszem a polcról, akkor webshop esetében miért kell névre szóló számlát kiállítani?
A garancia, elállási jog és egyéb jogi különbségek miatt.
Csak hogy a legegyszerűbb példát mondjam: 14 napos elállási jog webáruháznál. Ehhez kellenek a pontos adatok, hogy te vásároltál ott.
Azért mondtam elemet példának, kis értékű dolgot, mert azt általában nem viszi vissza az ember garanciában, hogy rossz.
De a MediaMarktos példánál maradva, ha tévét veszek ott, tudtommal akkor sem adnak névre szóló garanciát, hanem csak lepecsételnek valami papírt. Ugyanezt megtehetné a webshop is, nem?
Ami az elállási jogot illeti, azzal ugyanez a helyzet. Ha ott van nálam a papír, amin rajta van az eszköz azonosítója és a pecsét, akkor az is elegendő lenne az elálláshoz, mert az egyértelműen igazolja, hogy melyik vásárlásról van szó, nem szükséges személyhez kötni.
Legutóbb pl. egy webshopban vásároltam, de úgy, hogy nem rendeltem előre semmit, hanem elment a székhelyükre, ami egy bolt volt, és ott mondtam, hogy mit akarok, és fizettem is egyből.
Ennek ellenére elkérték a nevem és a címem a számlázáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!