Elrontottam a nyugtatömböt. Mi a teendő?
A probléma itt leginkább azzal lesz, hogy egy esetleges ellenőrzésen eléggé büntetési alap, hogy a szigorú számadású nyomtatványodat nem megfelelően őrizted meg.
Ha nincs meg, azzal már nem nagyon lehet mit tenni szerintem, írj egy jegyzőkönyvet az esetről, csatold a tömb mellé és reménykedj, hogy hat évig nem fognak ellenőrizni ilyen téren.
Egyébként én ezért szoktam mondani az ügyfeleimnek, hogy írjanak online számlát, nem tart sokkal tovább megírni mint egy nyugtát és az örökre megmarad.
Csak kíváncsiságból: mit mondtak a könyvelők?
Az én könyvelőm ugyanezt mondta, hogy reménykedjek, csak a jegyzőkönyv dolgot nem említette. Egy másik pedig mondta, hogy írjam fel a sorszamot, osszeget, datumot, mondvan, hogy a két bizonylat megsemmisült, de hogy ne aggódjak emiatt, mert év végére sem fogom megközelíteni a 12 milliót, tehát ígyse-úgyse kell adóznom ezekből. Valamint látják az árlistámat, a korábbi összegeket, amiket írtam, és egyik sem több 10 ezer forintnál, ne stresszeljek rá ennyire.
Egyébként köszönöm a válaszod, reménykedem...
Sírni azért nem kell, nagyobb gondjaid is lesznek majd még az életben :) Igazából ha vezeted rendesen a szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartó lapját, akkor nem hiszem, hogy megszületett már az a navos, akik végiglapozná a tömbjeidet :D
De mint írtam is, válts számlázóra.
Én nem jelenteném a NAV-nak. Nem hívnám fel a figyelmet magamra.
Mindkét könyvelő konkrétan ugyanazt ajánlotta, csak más megvilágításban.
Feljegyzés az esetről, a szigorú számadású nyomtatványok nyilvántartásával együtt kezeld ezt a feljegyzést, ha szükség lesz rá, bemutatod.
Ne legyen rá szükség... Ez már csak szerencse kérdése. Viszont tényleg ne aggód túl a dolgot, mert akkor "bevonzod" a rosszat. :)
25 év tapasztalattal mondom, hogy még én sem találkoztam olyan NAV-ossal aki végiglapozta volna a tömböket, hogy mindegyik lapja sorszám szerint megvan-e. :D
Szerintem a dolog egyszerü. Keresd meg azokat a személyeket, akiknek a számlákat kiadtad, kérd meg, hogy hozzák vissza,és ragaszd be a helyükre, majd huzdd át öket átlosan, és ird az átlora, Érvénytelen, ird alá, és pecsételd le öket, majd a tömb legözelebbi, még nem használt lapjaira állits ki ugyanarra az összegre,ugyanazokkal az adatokkal, egy másik számlát, ebböl egy - egy példányt adj a kliensnek is. Az esetről egy jegyzőkönvet is irj, azt a könyvelőd is irja alá. Szerintem aki a számlákat kiállithatja, az jogosan meg is semmisitheti, ha arra komoly oka van.
Aki dolgozik, az tévedhet, a tévedésben megmaradni ostobaság. Minden tévedés helyre igazithato, kivéve ha haláleset történik, az nem.
És mi van akkor ha nem tudja, hogy kinek adta ki a nyugtákat? Plusz szerinted az a valaki elrakta a nyugtát? Az ilyenek 99%-ban az első kukában landolnak. Arról nem beszélve, hogy mivel a nyugtát is dátumsorrendben kell írni, ezért nem írhat csak úgy visszamenőleg a tömbjébe. Könyvelőként mondom, hogy ha egy ügyfelem ilyen feljegyzést akarna velem aláíratni, akkor azt biztosan nem írnám alá, ehhez nekem semmi közöm. Mire fel írná alá ezt a könyvelő (hacsak nem ő hibázott)?
"Szerintem aki a számlákat kiállithatja, az jogosan meg is semmisitheti, ha arra komoly oka van." - már bocsáss meg, de ez nettó hülyeség, szigorú számadású nyomtatványokról beszélünk, nem semmisítheti meg őket, max csak elévülési időn túl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!