Hol tudnám pontosan elintézni online hogy magamnak fizessem a tb-t?
"4. Milyen teendői vannak, akinek egészségügyi szolgáltatási járulékot kell fizetnie?
2020. július 1-jétől átalakult az egészségügyi szolgáltatási járulékfizetés rendszere. Ettől az időponttól a NAV automatikusan előírja az egészségügyi szolgáltatási járulékot a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) adatszolgáltatása alapján és erről tájékoztatást küld a járulékfizetésre kötelezettnek.
A magánszemélynek tehát a járulékfizetést fő szabály szerint nem kell bejelentenie a NAV-hoz.
Ha a NAV a járulékfizetést bármely okból nem írta elő, akkor a magánszemély külön eljárás keretében a ’T1011U jelű adatlapon jelentkezik be az egészségügyi szolgáltatási járulékfizetés hatálya alá (például ha korábban a fizetésre kötelezett magánszemély nem minősült belföldinek, vagy ha a foglalkoztató nem jelentette be a biztosítási jogviszony végét).
Figyelem! Ebben az esetben is a NEAK adatszolgáltatása alapján történik meg a fizetési kötelezettség előírása.
A nyomtatvány elérési útvonala a NAV honlapján:
A ’T1011U jelű adatlapot
➢ személyesen,
➢ postán, vagy
➢ ügyfélkapun keresztül (előzetes regisztrációt követően) lehet benyújtani."
Személyi jövedelemadó és a foglalkoztatáshoz kapcsolódó járulékok, más közterhek
91. Az egészségügyi szolgáltatási járulék
Lehet még személyesen intézni én a héten voltam ez ügyben.Nav-nál kell kérni.
Online elveszek én is .
Nem olvastad el végig.
Hova kell bejelenteni az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultságot?
A bejelentést az Egyéni bejelentés alapján egészségügyi szolgáltatásra jogosultak Bejelentő lapja (NEAK 2014.09. Eüszj.) elnevezésű, kézzel, olvashatóan vagy géppel kitöltött nyomtatványon, a szükséges dokumentumokkal együtt, a lakóhely szerinti kormányhivatalnál kell benyújtani, személyesen, vagy meghatalmazott által, illetve postai úton.
A legközelebbi kormányhivatal elérhetőségének megadásához kérjük, adja meg lakóhelyének, vagy tartózkodási helyének irányítószámát:
Milyen dokumentumok szükségesek a bejelentéshez?
Személyazonosságot igazoló okmány: személyazonosító igazolvány (ideértve az ideiglenes személyi igazolványt is), érvényes útlevél, kártyaformátumú vezetői engedély,
lakcímet igazoló okmány,
jövedelemigazolás, ha a bejelentése azon alapul, hogy a nyugdíjkorhatárt betöltötte,
munkaképesség csökkenést, egészségkárosodást megállapító, egészségi állapotot igazoló szakvélemény, hatósági bizonyítvány vagy határozat, ha a bejelentése azon alapul.
Nyomtatvány
Egyéni bejelentés alapján egészségügyi szolgáltatásra jogosultak Bejelentő lapja (NEAK 2014.09 Eüszj)
Zanzásítva:
Kérhetsz időpontot a kormányablaknál--gyengébbek kedvéért ügyfélszolgálat--
Feladhatod postán a kért iratok fénymásolt példányával.
Úgy vélem, neked a legegyszerűbb a kormányablak lenne.
A NAV a NEAK adatszolgáltatása alapján írja elő a járulékokat alapból. Ez régen úgy működött, hogy be kellett a járulék fizetése alá jelentkezni az adóhatóságnál.
Ha most is ezt teszed (bejelentkezel), abból baj nem lesz. De nem a NEAK-hoz kell bejelentkezni, hanem az adóhatósághoz. Van rá egy formanyomtatványuk: 20T1011U a száma, és a honlapjukon megtalálod.
Ha online nem megy a dolog, akkor ügyfélszolgálaton beszerezhető ez az adatlap, vagy tőlem is kaphatsz egyet pdf. formátumban, ha írsz egy e-mail címet, ahova küldhetem.
Bejelentkezési "kötelezettség" a passzív időszakot (Neked 45 nap, amíg nem kell fizetned járulékot, de eü. szolgáltatásra jogosult vagy) követő 15 napon belül van. Tehát a támogatás lejártát követő 45 nap, amíg nincs dolgod, utána pedig 15 napon belül be kell jelentkezni járulék fizetésére a NAV-nál a 20T1011U adatlapon, ahol megjelölöd azt az időpontot, amikortól fizetési kötelezettséged áll fenn. A támogatás megszűnését követő 46. nap lesz ez, ha addig nem tudsz elhelyezkedni valahol biztosítottként (például munkaviszonyban). Ha el tudsz helyezkedni, akkor nem kell bejelentkezned, mert okafogyottá vált a dolog. Ezt a 46. napot megnézed, hogy a naptár szerint mikorra esik, és ezt az időpontot írod rá a nyomtatványra. Naptári nappal számolunk! A bejelentkezést az adóhatóság feldolgozza, és kapsz az "eredményről" írásos értesítést tőlük, hogy milyen számlaszámra, milyen összegekben és milyen határidővel kell teljesíteni a fizetést.
Bejelentkezéshez semmiféle iratot nem kell csatolni sem eredetben, sem másolatban. Csak az kitöltött adatlapot kell benyújtani a NAV-hoz vagy postán, vagy személyesen, vagy ha van, akkor ügyfélkapun keresztül.
A NEAK-kal NEKED semmi dolgod. Amit valaki fentebb belinkelt, az nem a Te eseted.
Ha van kérdésed, csak nyugodtan tedd fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!