Mi a munkaügyi nyilvántartás?
Sziasztok!
Nem rég kezdtem egy cégnél. Konkrét munkaköröm van, házipénztárt kezelek, de mivel azt kisujjból kirántom, ezért jut időm más feladatokra is.
Rendbe szeretném tenni a munkaügyi dolgokat. A munkaszerződéseket rendszerezem, GDPR-nak megfelő módon, de ezen felül milyen nyilvántartás kell vezetni? Meg vagyok lőve, google nem adott értelmes választ. Valaki segítsen légyszi, hogy hogyan szabályos ennek a kivitelezése? Pl. nyissak egy excel fájlt, de oda mit kell pontosan írni?
Köszönöm szépen a felvilágosítást!!!! Ez egy jó navigáció így, hogy merre induljak el hétfőtől. :) Nagyjából ilyesmi állt össze a fejembe. Megfogom csinálni az adatkezelési szabályzatot is, megkeresem a jogászt is, csak idő kell, amíg átlátom. Az a helyzet, hogy nem akarok belemerülni a részletekbe, engem azért vettek fel, hogy ráncba szedjem ezt az egészet úgy, ahogy van, mert minden szana meg szét van. Pénztárkezelés: gyakorlatilag az irodában nincs pénz, elszámoltatnom kell, számlákat felvezetnem, de egyszerűbb a házipénztár gyűjtőnév.. Konkrétan: kaptam egy káoszt, amit valahogy uralnom kell. :) ez nagyon rosszul hangzik, DE onnantól, hogy felépítem a rendszert nulláról, az nekem már nagyon jó!
A főnökömnek nincs elképzelése így, de nem baj, ő teljesen más dolgokhoz ért profi módon. Tudom, hogy nem a legjobb megoldás a gyakori kérdéseken megkérdezni, de valahol el kell indulnom. :) Kimásoltam a választ, és elmentem egy fájlba magamnak, egyeztetek a könyvelővel, hogy ebből mi van nála, és mi az, amit nulláról építek.
Megfogom csinálni az adatkezelési szabályzatot
fogalmad nincs, miről beszélsz. Nincs hozzá tudásod, és át sem látod a dolgot, ez már kiderült.
" Megfogom csinálni az adatkezelési szabályzatot is, megkeresem a jogászt is,"
Igen, sajnos 12-esnek igaza van :-(
Hiába keresel meg egy jogászt, az jó eséllyel nem fog érteni az adatvédelemhez, mert neki más a szakterülete. GDPR (adatvédelmi) SZAKÉRTŐT kell keresned és NEM NEKED KELL MEGCSINÁLNI az adatvédelmi szabályzatot, hanem a CÉGNEK KELL MEGCSINÁLTATNIA a szakértővel.
Aztán majd Te betartod/betartatod a szabályzatot.
Ha nem szakértő csinálja meg, elsőnek jön a figyelmeztetés, aztán komoly büntetések.
Azért akadtunk le az adatvédelemnél, mert erre nagyon rámennek mostanában és komoly bukták, több százezres büntetések lehetnek belőle.
3 nap alatt még nem sikerült átlátnom, ez igaz.
Tehát akkor mindenképp szakértő kell, hogy összerakja, amit egy ellenőrzés során nyilván számlával igazolunk?
Az összes többit a könyvelővel össze tudjuk rakni. :) ez már nagy segítség így. Ő sem tudta teljesen, hogy pontosan mit is és hogy is kell vezetni.
Maradjunk annyiban, hogy ők hallottak a GDPR-ról, nem foglalkoztak vele, nagyon nagy káoszt rendszerezek át. Részben foglalkoztam vele, tudom, hogy kell, mint egy falat kenyér, nem vagyok buta, csak azzal nem voltam képben, hogy egy cég nem rakhatja össze a sajátját, mindenképp kell szakértő. Sorry :) A másik cégnél, ahol voltam, ott mi raktuk össze egy sablon alapján, nyilván a cég adatait és az adatkezelők adatait kellett csak behelyettesíteni...
Tulajdonképp meg van akkor tényleg minden kérdésre a válasz. Köszönöm szépen a fejtágítást(és igen, kérek árajánlatot szakértőtől).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!