Mi a munkaügyi nyilvántartás?
Sziasztok!
Nem rég kezdtem egy cégnél. Konkrét munkaköröm van, házipénztárt kezelek, de mivel azt kisujjból kirántom, ezért jut időm más feladatokra is.
Rendbe szeretném tenni a munkaügyi dolgokat. A munkaszerződéseket rendszerezem, GDPR-nak megfelő módon, de ezen felül milyen nyilvántartás kell vezetni? Meg vagyok lőve, google nem adott értelmes választ. Valaki segítsen légyszi, hogy hogyan szabályos ennek a kivitelezése? Pl. nyissak egy excel fájlt, de oda mit kell pontosan írni?
Rendbe szeretném tenni
Ez nem arra utal, hogy kaptad a feladatot.
Pedig a 4-es megadta a választ. Az nem úgy megy, hogy egy Gyakoris tanácsra - bármilyen jónak is gondolod - nekiállok rendbeszedni a dolgokat. Ha nem jól csinálod és jön egy adatvédelmi ellenőrzés az sokba kerülhet a cégnek.
A cégnek kellene lennie adatkezelési szabályának és annak megfelelően kellene kezelni az adatokat.
Leragadtatok az adatkezelésnél, de ennél azért többrétűbb egy munkaügyi terület ellátása:
- szemelyi anyagok kezelése (hallgass az előző kommentelőkre és nézz utána az adatkezelési szabályzatnak, a cég jogászához is tudsz fordulni ha van ilyen)
- munkaidő nyilvántartás, jelenléti ív: attól függ milyen beosztásban dolgoznák az emberek, ezt neked kell adminisztrálni
- távollétek kezelése: szabadság igénylés, táppénzes papírok
- törzsadatbázis: munkavállalói adatok nyilvántartása, ehhez is meg kell nézni az adatkezelési szabályokat, majd kialakítani egy táblázatot, hogy könnyen hozzáférj adathoz, amikor az kell
- költségtérítések kezelése: munkába járáshoz autóhasználat vagy bérletek begyűjtése és feldolgozása, kiküldetések költségtérítése, ha a bérrel van kifizetve és nem külön utalja a cég
- munkavállalói kedvezmények: adókedvezmények összegyűjtése, rendszerezése, legyél képben ki mit kap
- juttatások: cafeteria nyilatkozatok, ahhoz kapcsolódóan minden dokumentum, ha van nálatok egyáltalán. Bónuszok, jutalmam tartoznak még ide, ezekről a vezetők értesítenek és neked kell előkészítened.
Ez csak munkaügyes feladat, de nem bérszámfejtés, arra általában kulon enber van. Remélem tudtam segíteni egy kicsit :)
7, ezt mind tudjuk, senki nem akarta tudni, mi a feladat egy cégnél. A kérdés az, mi a munkaügyi nyilvántartás. Nem a bért és munkaügyeket bízták rá, csak egy nyilvántartás készítését. Ami két okból problémás: nyilván a pénztáros nem jogosult a személyes adatok kezelésére, és nem tudjuk, a szabályzatban mi van, milyen adatból készíthető nyilvántartás.
Nekem van münyim, név, aa, belépés, feor, bér, fogleü időpontok, kilépés. Ez van a szabályzatban, hogy ezekből külön nyt készül. Meg az, hogy ezeket az üv, bérszámfejtő kezelheti.
És mi lenne, ha megkérdeznéd a főnöködtől (nem a gyakoritól), hogy hogyan csináld?
Lehet, ezzel még "jó pontot" is szereznél - de legalábbis elmondaná, hogy mit, hogyan vár el (talán, ha van elképzelése róla...ha nincs, az baj...).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!