Egyéni vállalkozás megkezdésénél be kell nyújtani a T101E nyomtatványt, vagy sem?
Ebben a hónapban indultam mint ev, és ezzel az 1 dologgal nem jutok dűlőre, mert mindenki mást mond...
-Felhívtam a NAV-ot, ők azt mondták, hogy be kell adni
- Megkérdeztem könyvelőmet, ő azt mondta, hogy nem kell, csak akkor, ha valamilyen változást jelentek be, arra szolgál
- Felhívtam megint a NAV-ot, most egy másik ügyintézővel beszéltem, ő azt mondta, hogy nem kell, hiszen amikor az ügyfélkapun keresztül bejelentettem a vállalkozást, akkor azok az adatok hozzájuk is megérkeznek, így külön nincs rá szükség
- Felhívtam egy másik könyvelőirodát, akik pedig azt mondták, hogy be kell nyújtani, 15 napon belül...
Ennyi különböző álláspont közül most honnan tudjam, melyik a jó? Kinek van igaza, kell a nyomtatvány, vagy sem?
Kedves EV-k, vagy bárki, aki képben van, ti hogy csináltátok? Beadtátok vagy sem?
Köszönöm a válaszokat!
Közben megnéztem a ügyfélkapus tárhelyemet is, a bejelentés után pár nappal kaptam egy levelet a NAV-tól, ami az alábbi szöveggel kezdődik:
"Tisztelt Ügyfelünk!
A kisadózó vállalkozások tételes adója alá történő bejelentkezési szándékát az egyéni vállalkozók nyilvántartását vezető szervnél előterjesztett nyilvántartásba vételre irányuló kérelmével együtt terjesztette elő, amely az e célra szolgáló egyablakos informatikai rendszeren keresztül megérkezett az állami adó- és vámhatósághoz. "
Én ezt úgy értelmezem, hogy valóban megérkeztek hozzájuk az adataim, gondolom ha valamiben hiány lenne, azt úgy is beleírták volna nem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!