Köteles visszatéríteni?
Természetesen van törvény, de erősen információhiányos a kérdésed.
Vannak olyan szálláshelyek, amelyeket úgy lehet lefoglalni, hogy a nincs semmi visszatérítési lehetőség, és olyan is, amelyiket a kezdő dátum előtt egy nappal lemondhatod, és visszakapod a pénzed. Ha úgy foglaltál, hogy nem jár vissza semmi, akkor az a te hibád volt.
A szállásadó meg nem tehet arról, hogy te olyan járattal mennél oda, ami átmenetileg nem elérhető. Utazz mással. De ha nem volna semmi más lehetőséged sem, abban sem hibás.
Van a jogban olyan, hogy vis major, de érzésem szerint erre nem alkalmazható.
Első választ lehúzóknak gratulálok!
Korrekt feleletet adtam. Ha nem lemondhatóan foglalt, akkor bizony nem kapja vissza a pénzét.
Utasként kártérítésre vagyunk jogosultak, minden olyan kárért, amely a szolgáltatások nem szerződésszerű teljesítése miatt ér minket. Akkor nem vagyunk jogosultak kártérítésre, ha az utazási iroda bizonyítja, hogy nekünk felróható okból történt a szerződésszegés, vagy az elháríthatatlan és rendkívüli körülmény (vis major) miatt következett be, vagy olyan harmadik fél magatartása miatt történt, amely előre nem volt látható és elháríthatatlan volt. Kártérítési igényünket az utazás szervezőjéhez kell benyújtanunk.
Bár itt utazási irodáról esik szó, értelemszerűen az egyéni szállásfoglalásra is ugyanez vonatkozik.
Én egy négy csillagos szállodában dolgozom itt Budapesten.
Mi visszatérítjük bizonyos esetekben a non-refundable foglalás árát is, csak kellenek hozzá e-mailben elküldve az alábbi dokumentumok fénymásolva/fényképezve:
-Útlevél
-Személyi igazolvány
-Repjegy
-Lemondási/Törlési/Módosítási igazolás a légitársaságtól.
A légitársaságok amennyiben a koronavírus miatt változtatnak a járatodon, az közölve van az e-mailben.
Ha a helyszín (induló hely), vagy az indoklás nem koronavírushoz kötődő, akkor mi sem térítjük vissza.
7-es! Ez saját vállalása a cégnek, nem törvényi kötelezettség. Fogyasztóbarát megoldás.
Kérdező, gondolj bele, ha a tiedhez hasonló esetben a szállásadó mindenkinek visszadná a pénzt, akkor be is zárhatnak. Cső, kész, vége.
És olyasmi miatt, amiről nem tehetnek.
Egyébként kimennétek, ha nem lett volna törölve a járat? Mert bőven van más lehetőség az utazásra. Vonat sem olyan drága szerintem, igaz, Bécsben át kell szállni.
Az ország nincs lezárva, tehát nem kell visszatérítenie a szállás árát. Nem is értem, a wizz miért törölte a járatot.
Mi még kivárunk. Nekünk Ryanair-nél van megvéve Rómába a repjegy és a szállás is ki van fizetve. De mi április 17-én mennénk.
De hogy lesz-e belőle valami, az a jövő kérdése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!