72 órán belüli jótállásnál pénzvisszafizetés esetén a szállítást is köteles az eladó fél visszatéríteni?
Nagy háztartási gépet vettünk a piros boltból. Ma hozták ki, de nem jó. Felhívtam a gyártó (samsung) ügyfélszolgálatát ahol megerősítettek benne, hogy az általam leírt működés nem megfelelő és küldenek embert aki elviszi, és persze 3 napon belül azonnal csere vagy pénzvisszafizetés jár. Még nem tudom, hogy a samsung fog e új terméket hozni nekem, vagy a piroskától kell kérnem.
Viszont ha odáig jutok, hogy vissza kell kérnem a pénzt, akkor a szállítási költséget is vissza kell adniuk? A piros vevőszolgálatis szerint nem biztos, hogy jár, mert a kiszállítás megtörtént. Biztos nem fogom annyiban hagyni, 4e Ft nem kevés pénz arra, hogy hibás terméket hoztak ki.
Több webshop oldalán is azt írják, hogy ha a vevő eláll a szerződéstől, akkor visszatérítik a teljes vételárat+szállítást. Idáig pixmániától és bonprixtől is visszaadták ha gond volt.
Arra is gondolok, hogy én a pirossal szerződést kötöttem. A szerződés arról szólt, hogy ők adnak egy működő terméket, és ki is szállítják. Ebben az esetben én elállhatok a szerződéstől 3 napon belül hisz nem működik a termék. Ha a szerződéstől elállok, akkor annak minden tétele visszatérítendő kell legyen, függetlenül attól, hogy ők egy külsős céggel szállították ki a terméket és nyilván nekik a szállító cég nem fogja visszaadni a pénzt.
De lényegében én nem állok szerződésben a szállító céggel.
Jól gondolom?
Köszi előre is!
"Több webshop oldalán is azt írják, hogy ha a vevő eláll a szerződéstől, akkor visszatérítik a teljes vételárat+szállítást. "
Ilyent sehol nem irnak! ;) Gondolj csak bele, mibe kerulne igy csodbe juttatni egy ceget...
sehol, de azért a legelső találatot beillesztem neked:
"A termék(ek) szállítási költsége a vevõt terheli. Mindazonáltal, amennyiben a kézhez vett termék nem egyezik meg a megrendelt termékkel, a visszaküldés költsége vissza lesz térítve a vevõnek. Garanciális igény esetében, amennyiben az jogosnak bizonyul, a szállítási költséget szintén visszatérítjük."
és mint írtam, bonprix és pixmánia is visszatéríti a szállítási költséget is.
mellesleg a fent leírt "elmélet" alapján nem könnyű csődbe küldeni egy céget, hisz az kell hozzá, hogy hibás terméket küldjenek és azt 3 napon belül jelezzem.
Továbbra is az a nagy kérdés, hogy a köztünk létrejött szerződés szól e arról, hogy a bolt kiszállítja nekem a terméket. ugyanis amennyiben a szerződés eleme a szállítás is, semmissé kell válnia annak is ha elállok tőle azaz felbontjuk. persze nem vagyok jogász, így lehet, hogy hibás az érvelésem, de ebben az esetben jogi magyarázat kéne, hogy értsem miért.
"és mint írtam, bonprix és pixmánia is visszatéríti a szállítási költséget is. "
"Garancialis igeny" eseten es nem vevoi elallas eseten, mint ahogy a kerdesedben fogalmaztal.
garancia azaz a termék rossz volt, és 3 napon belül jeleztem. pixmánián ez volt. ott speciel komolyabb szállítási módot választottam ,így díjmentesen vissza is vitte a futár. visszakaptam a pénzt. az egészet.
jelenleg ugyanez a helyzet, annyi a különbség, hogy a boltban adtam le a rendelést, nem interneten. a fenti pixmánia esetében is elálltam a vételtől, hisz a pénzvisszafizetést kértem.
jelenleg is erről van szó, azaz elállásról, de nem azért mert meggondoltam magam, hanem azért, mert a termék rossz, plusz mivel az utolsó darab volt belőle a boltban, valszeg nem tudják cserélni, hacsak a samsung nem cseréli magától, mert akkor meg lesz kerülve a piros bolt.
ha azért állnék el a vételtől, mert nem tetszik a termék színe, akkor nem követelném vissza a szállítási költségeket.
az meg már extra dolog, hogy ezzel nekem több ezer Ft-os kárt okozott a bolt azzal, hogy hibásan teljesített. hűtőgépről van szó. A régi hűtőt kérésemre elvitték (csak a fagyasztója működött már), ez pedig nem működik, így az átpakolandó mélyhűtött dolgaim megdöglöttek mind. (kb 2-3 óráig kibírta hűtőtáskában)
egy kicsit rámenősnek kellett lennünk, de visszaadták volna a végén. de végül az lett a nyerő, hogy elhoztunk egy újabb típust. drágább is volt egy 10essel. (igaz neten mindig megtalálok mindent olcsóbban mint a mm-ben)
nem kellett ráfizetnünk. persze tuti nem engedtek volna ha nem beszélgetünk bnőmmel fennhangon ászf-ről meg panaszkönyvről. utána már mikor mentünk volna vissza a vevőszolgálatra, már minden le volt zsírozva, nem is kellett veszekedni senkivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!