Hogy lehet az, hogy egy 3 óra 40 perces repülőjárat 3 óra alatt teljesíti a távot?
Ez egy olyan helyzetben fordult elő, amikor több mint 3 órás késéssel indult, ám mégis csak 2 óra negyven perc késéssel landolt, ezáltal elkerülve az unios normák által előírt kárpótlás kifizetését az utasoknak.
Ez egy komoly trükknek tűnik nekem, vagy ez van hogy a 3 óra 40 perces saccolt idő totálisan kamu, vagy pedig különböző légitársaságok, esetleg légitért irányító hatóságok szabadabb légifolyósót biztosítanak a késésben levő gépeknek hogy megúszhassák a kötelező kárpótlás kifizetését ugyanis a késésnel csak az számít hogy mekkora késéssel landolt nem az hogy mennyi késéssel szállt fel.
20
Egyértelmű de ugyanakkor gusztustalan. 3 óra húsz percet dekkolnak az utasok a reptéren és az első gondolatuk nem az, hogy az utasoknak adjunk valami kártérítést hanem hogy megússzuk a büntit. Ez akárhogyis de gusztustalan.
17
Nem tudnál válaszolni egy teljes kommentre, ahelyett hogy csak kiragadsz mondatokat, idézel? Mert ez erős kiforgatása a mondandónak. Vagy ez meghaladja a mentális kapacitásodat?
hiába rinyálsz, nem kapsz kártérítést
legközelebb menj busszal/vonattal/hajóval, ha nem tetszik!
"Na most amit a légitársaságok tettek azzal, hogy a becsült menetidőt megemelték az csupán egy válaszlépés erre, mivel nyilván, mint minden vállalkozás, csökkenteni akarják a kiadásokat, az adót, büntetéseket stb. Ebben nincs semmi meglepő.
Viszont az Uniónak kellett volna jönnie egy válaszlépéssel amely ezt a kiskaput lett volna hivatott lezárni."
No igen, és ha az Unió jött volna a válaszlépéssel, akkor a fapados légitársaságok kénytelenek lettek volna beépíteni az árképzésükbe a kártérítés mértékét is - így aztán a megemelkedett jegyárakkal azok is pórul járnak, akik nem akarnak kártérítést egy 5-10-20 ezres jegyre.
Részemről inkább várok 3 órát 15 ezerért, minthogy ugyanazért a jegyért 25 ezret fizessek vagy esetleg rossz időjárási viszonyok ellenére is elinduljon a gép, mert nem akarnak kártérítést fizetni.
A BIZTONSÁG MINDENEKELŐTT!!
24
Nem lettek volna kénytelenek, hanem jobban törekednének a pontosságra, ami végérvényesen mindenki érdekét szolgálja.
Az sem mindegy, hogy pl. Budapesten 13 vagy 31 a pályairány, érkezési iránytól függően ez simán lehet 10-15p különbség. Mekkora a forgalom, utasítják-e lassításra, vagy épp gyorsításra, az ereszkedéskor.
Hátszél vagy szembeszél?
Induló reptéren mennyit taxizik, hol van az állóhelye, mennyit várakozik a felszállásra, szabad pályára.
Sokmindentől függ ez a dolog.
"Nem lettek volna kénytelenek, hanem jobban törekednének a pontosságra, ami végérvényesen mindenki érdekét szolgálja."
Nos, úgy látszik elkerülte a figyelmedet az a szó, hogy BIZTONSÁG. Többek között azért is van beépítve a menetrendbe plusz idő, hogy beleférjen ez-az. Pl., hogy valamelyik gép késik és az épp indulni akaró emiatt nem kap rögtön felszállási engedélyt. Vagy mondok mást: nemrég Thesszalonikibe mentünk, megkezdtük az ereszkedést, s mikor már nagyon-nagyon közel voltunk a földhöz, már szinte a fák tetején mentünk, akkor egyszer csak ÁTSTARTOLT a gép, újból felemelkedett és teljesen más irányból szállt le a pályára. Megkérdeztem leszálláskor, hogy miért volt ez, mire azt a választ kaptam, hogy igen erős hátszél volt és nem merték megkockáztatni a leszállást (hátha nem tud megállni).
Nos, ebben az esetben baromira nem szeretném, hogy a pontosság érdekében inkább megkockáztatják a leszállást - nehogy késsenek és kártérítést kelljen fizetni. Szóval még egyszer : a BIZTONSÁG fontosabb, mint pár perc - esetleg órás késés. Ha sürgetik a gépet és a pilótákat és hibáznak, lezuhan a gép - rohadtul semmire nem fogsz menni a kártérítéssel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!