Miért nincs amerikai légitársaságoknak Airbus A380-as típusú repülőgépük?
Bocsánat a helyesírási hibákért, a kérdésem utolsó mondata így lenne helyesen.
"Valamint van a nagy Európaiaknak mint Lufthansa, British Airways, Air France.
Egy-két règebbi típusú Airbus van ugyan, de el tudnàd képzelni azt az amerikai légitàrsasàgot, ami kedvezőbb áron tudna egy francia cégtől gépet venni / lízingelni, mint az amerikai versenytàrsaktòl, akik valószínű lobbyznak ezerrel?
Màsrészt az amerikai pilóták nagy része amerikai típusokra kap kiképzést, viszonylag kevesen vannak akiket Airbusra képeznek, így HR okai is vannak.
Harmadrészt : àltalàban azèrt nehéz megtölteni egy A380-as gépet, és nem is mindegyik reptér képes őket fogadni. Vagyis ez a két faktor is nagyban hozzàjàrul ahhoz, hogy viszonylag kevés útvonalat tudnak repülni, és hogy arra az útvonalra kb ne nagyon legyen màs konkurencia, különben nem túl költséghatékony a járat.
Az Emirates pl Mauritiusra A380-assal jár, de egyrészt nem sok konkurense van - az Air Mauritius ugyan olcsóbb de nem feltétlenül kényelmesebb, ők régebbi A340- es típusokkal repülnek, az Air France A330-assal ès dràga, az Air Austral ATR 72-essel (néha B737) ès minimum +1 àtszállàs Réunionon - màsrèszt még egyszer sem láttam, hogy tele lenne a gép.
Nem feltétlenül. Nyilvàn egy gyàrtó nem fogja ugyanolyan nyomott àron adni a gépeit egy idegen orszàg légitársaságainak, mint egy hazainak.
Itt nem a gyàrtàs helye a lényeg, hanem hogy éppen melyik lobbi volt erősebb. Illetve, hogy melyik géptípusok felelnek meg jobban azoknak a távoknak, amiket repülnek, az adott kihasznàlàs mellett.
A kisebb lègitàrsasàgok általàban egyfajta típussal repülnek (Pl Malév csak Boeingekkel repült a Tupoljevek kivonàsa utàn). A nagyobbaknàl a flottaméret hatàrozza meg. Air France és Lufthansa pl a kis hatótàvolsàgokra ATR 72-est (francia gyàrtmàny) hasznàl, közepesekre Airbust kivétel nèlkül (A319-321) ès a long haul jàratokra vegyesen Boeingeket (747-est màr viszonylag kevesebbet, inkàbb a 777-es dívik mostanàban, gazdasàgosabb az üzemeltetése) de ott is elsősorban Airbusokat (A330-350, néha 380). BA-n nem emlékszem pontosan, de úgy rémlik, ők inkàbb Boeingesek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!