Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Történt már Budapestről...

Történt már Budapestről induló vagy ide tartó utasszállító géppel baleset a történelem során?

Figyelt kérdés
2017. aug. 14. 23:47
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen, Malév gépekkel is nem egy, nem kettő.

Ha a repülés miatt aggódsz, elmondom, hogy a legtöbb apróbb baleset volt, mások nagyon régen történtek, egy gépet pedig a hetvenes években rakétával lőttek le a Közel-Keleten.

2017. aug. 15. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

A teljesség igénye nélkül:


1954.12.23.: A MALÉV HA-LIF lajstromjelű LI-2 típusú repülőgépe a Budapest-Prága járatot repülve jegesedés miatt a csehszlovák Polna városának közelében hasraszállást hajtott végre. A gépet selejtezni kellett. Ugyanezen a napon, ugyanezen az útvonalon a HA-LII lajstromjelű LI-2-es szintén jegesedés miatt Brno közelében szállt hasra, a gépet szintén selejtezték.


1957.06.09.: A MALÉV HA-LIM lajstromjelű LI-2 típusú repülőgépe a Budapest-Pécs járat teljesítése során felszállás után motorhiba miatt visszafordult és kényszerleszállást hajtott végre. A gép bombatölcsérbe szaladt és javíthatatlan sérüléseket szenvedett.


1961.08.06.: A MALÉV HA-TSA lajstromjelű DC-3-as gépe sétarepülés során a pilóták felelőtlen magatartása miatt a Lumumba (Róna) utca 224. számú házra zuhant. A 23 fő utas, a teljes 4 fős személyzet és 3 fő járókelő (valószínűleg az udvaron játszó kisgyerekek) meghaltak.


1962.11.23.: A MALÉV HA-MOD lajstromjelű IL-18 típusú gépe a Budapest-Frankfurt-Párizs járat teljesítése során, a párizsi Le Bourget repülőtér megközelítésekor lezuhant. A gép 8 fős személyzete és 13 utasa elhunyt.


1969.10.07.: A MALÉV HA-LBC lajstromjelű TU-134-ese a Budapest-Frankfurt-Amsterdam járat amsterdami leszállása során – a jobb oldali főfutó hibája miatt – oldalra dőlt és kigyulladt. Komoly sérülés sem az utasokban, sem a gépben nem keletkezett.


1971.08.28.: A MALÉV HA-MOC lajstromjelű IL-18-asa a Budapest-Oslo-Koppenhága járat teljesítése során a koppenhágai leszállás során a szélnyírás egy akkor még ismeretlen, váratlan fajtája miatt a tengerbe zuhant. A gép teljes – a legendás Szentgyörgyi Dezső vezette – személyzete, valamint a 25-ből 23 utas életét vesztette.


1971.09.16.: A MALÉV HA-LBD lajstromjelű TU-134 típusú gépe a Budapest-Kijev járatot repülte – a nem megfelelő időjárási viszonyok miatt szabálytalanul – amikor a gép elektromos rendszere meghibásodott. Mivel a szovjet irányítás – a hajózószemélyzet hibájából – nem volt tudatában a helyzet súlyosságának, nem kaptak elsőbbségi leszállást. A gép Taraszovka település közelében lezuhant, a gépen mindenki (8 fő személyzet, 41 fő utas) meghalt.


1975.01.15.: A MALÉV HA-MOH lajstromjelű IL-18 típusú repülőgépe a rossz időjárás miatt való több napos veszteglés után utasok nélkül repülte a Berlin-Budapest útvonalat. A pilóták a leszállást a minimális látótávolság ellenére megkísérelték, majd átstartolás után ismét próbálkoztak – ekkor a repülőgép a földbe csapódott. A gép teljes személyzete (9 fő) életét vesztette.


1975.09.30.: A MALÉV HA-LCI lajstromjelű TU-154-es gépe az MA240-es Budapest-Bejrut járat teljesítése során, a polgárháború sújtotta célállomáshoz közeledve a tengerbe zuhant. A teljes, 10 fős legénység és mind az 50 utas meghalt. A gép roncsait nem emelték ki, szakszerű vizsgálatot nem folytattak, az esemény pontos okai és körülményei máig ismeretlenek.


1977.09.22.: A MALÉV HA-LBC lajstromjelű TU-134 repülőgépe Isztanbul-Bukarest-Budapest járat során a bukaresti leszállás előtt, Urziceni közelében pilótahiba és konstrukciós hiba összjátékaként földnek ütközött, szétszakadt és kigyulladt. A teljes, 8 fős személyzet (köztük a Kormányőrség állományába tartozó hajózók), valamint a 45 utas közül 21 meghalt.


1979.06.30.: Az Észak-koreai CAAK (ma Air Koryo) P-551 lajstromjelő TU-154 típusú repülőgépe a Tripoli-Budapest-Moszhva-Phenjan járatot repülte, amikor a budapesti leszállás során a gépet a pilóták túl korán tették le. A gép javításra várva – alkatrészhiány miatt – több hétig Ferihegyen vesztegelt.


1981.10.21.: A MALÉV HA-LCF lajstromjelű TU-154-es gépe Amsterdam-Prága-Budapest járatot repülvén a prágai leszállás során parancsnoki hiba miatt a földhöz csapódott és kettétört. A balesetnek emberáldozata nem volt.


1986.12.06.: A Magyar Néphadsereg Honi Légierejének

állományába tartozó 210-es oldalszámú AN-26 típusú repülőgép Budapest Szentkirályszabadjára repült át, amikor Veszprém közelében jegesedés miatt lezuhant. Az öt fős legénységből négyen életüket vesztették.


1994.11.18.: A MALÉV HA-LBK lajstromjelű TU-134 típusú repülőgépe gyakorlórepülés során az orrfutó meghibásodása miatt kényszerhelyzetbe került. A hajózószemélyzet a felesleges üzemanyag kifogyasztása után hasra szállt le. A gépet selejtezték.


2000.07.04.: A MALÉV HA-LCR lajstromjelű TU-154-es gépe a Budapest-Szaloniki járattal pilótahiba miatt behúzott futóművekkel kísérelte meg a leszállást. A személyzetet a hibára rádión figyelmeztették, így a géppel kb. 400 méter hason csúszással sikerült átstartolni, majd rendben leszállni. A sérült gépet a MALÉV a szaloniki repülőtér tűzoltóságának adta át gyakorlatozásra.

2017. aug. 15. 04:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

És akkor még egy malév eset, az MA-906 végleges amortizálása Heraklionban 2011-ben.

[link]

2017. aug. 15. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Ha a repülés miatt aggódsz, elmondom, hogy a repülőgéptől nem kell félni. A zuhanó gép, na az veszélyes. De arra meg ki az hülye, aki felszáll?
2017. aug. 17. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!