A Wizzair hitelkártyáról szeretnék kérni véleményeket. Van hátránya is, vagy csak előnye?
Egy ugyanilyen kérdést az előbb válaszoltam meg.
Bemásolom ide:
A hitelkártyákat általában ismered?
Mikor kamatmentes a hitel? Elszámolási időszak, fordulónap, türelmi időszak, stb...
Ezeket nézd át nagyon alaposan, ha nem ismered még.
Ha szabályosan használod, egy forint kamatot sem kell fizetned.
A hitelkártya milyen plusz nyújt azon kívül ami a hitelkártya termék lényege?
-ingyenes Discount Club tagság. Hogy ez pontosan milyen kedvezményt jelent, a Wizzair honlapján részletesen fent van. Talán az Erste oldalán is. Kedvezmény a repjegyek és a feladott poggyász árából a klubtagnak és a vele egy foglaláson lévő max. 4 személynek.
A klubtagok kapnak időnként csak nekik szóló ajánlatokat, jelentős kedvezményeket, általában 20% az aktuális jegyárból. Ez elég jó, főleg, hogy még ebből jön le a többi kedvezmény. Ezek zártkörű ajánlatok.
Időnként olyan is van, ha a booking.com-on keresztül foglalsz és foglaláskor megadod a wizzair fiókod azonosítóját, a hotelfoglalás meghatározott százalékát jóváírják a wizzair egyenlegeden.
-"minden" vásárlás esetén 100 forintonként 2 pont. A pontok utána egy-egy arányban váltható be forintokra, amikor a Wizzairnél foglalsz repjegyet vagy kiegészítő szolgáltatást.
Vannak kivételek ahol nem kap pontot az ügyfél, a részletes lista fent van a honlapon. Egy ideje már sajnos a postai csekkfizetés után sem. Viszont icsekkes fizetésre igen, illetve ha a szolgáltatók honlapján fizeted ki a számláid.
Csak a hitelkereted terhére kaphatsz pontokat, ha visszatöltöd egy hónapon belül és újra felhasználod, akkor nem. Csak majd újra a következő hónapban.
-ha wizzair jegyet vagy plusz szolgáltatást vásárolsz a wizzair honapján vagy mobil alkalmazásán keresztül, akkor 100 forintontként 4 pontot kapsz.
-három havonta egyszer van dupla pontos hétvége (péntektől vasárnapig), akkor minden pontot dupláznak. Vásárlás ideje, nem a könyvelés ideje számít.
-induláskor 10 000 pontot kapsz ajándékba
-betegség, poggyász, baleset biztosítás, mint általában minden dombornyomott kártyánál. Persze ez összegben erősen korlátozott, nem éri meg csak erre hagyatkozni.
-ingyenes belépés és korlátlan fogyasztás a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Mastercard Lounge várójában.
A havi számlavezetési díj 290 forint. A kártya éves díja, első évben 0 ft, utána kb. 5400 ft. (Nem tudom pontosan fejből.)
Smsek díjmentesek.
Ez alapján ki lehet számolni, hogy egy hónapban mennyit kell költeni, hogy megérje. Nem a kamatra gondolok persze, mert az nincs, ha időben fizeted vissza.
Annyit "kell" költeni vele, hogy a járulékos díjakhoz képest több pontot kapj, akkor éri meg.
A Discount Club tagság miatt már akkor is megéri, ha egy évben másodmagaddal egyszer utazol. Ha többször főleg. A pontok gyűjtése pedig még tovább növeli a hasznát.
Általában minden évben április közepétől vagy végétől kb. másfél hónapig olyan akció van, hogy ha elfogadják a hitelkártya igénylést 20 000 üdvözlő pontot kap az új ügyfél.
A 10 ezer ponttal is, de főleg a 20 ezer ponttal, hosszú időre fedezve van minden költség és így csak hasznot "termel".
Hogy ebben az évben lesz-e ilyen akció nyilván én nem tudhatom, de talán érdemes kivárni, mert az a plusz 10 000 forint, amit úgy kaphatsz, a vásárlásokkal nagyon lassan jönne össze.
Persze ha addig már foglalni akarsz repjegyet, akkor más a helyzet.
A bankot is megkérdezheted, hátha tudják már és nem is bizalmas információ, hogy lesz-e ilyen akciójuk.
Ha egy év alatt egyetlen pontot sem váltasz be, magyarul nem kezdeményezed az átvezetést az Erste Netbankból a Wizzair fiókodba, akkor a bank jogosult önkéntesen az összes pontot átvezetni és ezt meg is fogja tenni.
Ez annyiból rossz, hogy a Wizzair fiókban csak egy évig lehetnek, utána törlődnek, ami nagy kár.
Tehát kettő évente fel kell használnod, mert különben elvesznek a pontok. Legalábbis hivatalosan így van.
Viszont, amit sehol nem fognak hivatalos megmondani, de sok helyről megerősítették már, erre is van egy megoldás.
Ha egy éven belül csak egyetlen pontot is átvezetsz (beváltasz), akkor újra indul az egy éves időszak. Kb. mint az elévülés. Tehát egy pont feláldozásával, évekig gyűjtögetheted.
Jó dolog, de sosem lehet tudni, hogy mikor változtatnak ezen és szűnik meg ez a lehetőség.
Most így kb. ennyi jutott eszembe, lehet hogy van még.
Ami a legfontosabb, hogy a hitelkártyák lényegét általában ismerd, majd tanulmányozd nagyon alaposan az ÁSZF-t, hogy mikor és hogy kell használni, hogy elkerüld a kamatot.
Nagyon durva kamatokat számolnak rá, ha nem szabályosan használod.
A hitelkártya nagyon jó dolog, ingyenes hitel, sőt még te kapsz valamit, azért, hogy használod a bank pénzét.
A banknak miért éri meg?
Azért mert a magyar hitelkártya birtokosok több mint 90%-a sajnos felelőtlen vagy nem érti a hiteltermék lényegét, így elcsúszik vele és a banknak ez hatalmas nyereség.
Ők sokszorosát kitermelik a bank számára, azzal összevetve, amit a kártyát jól használó ügyfeleknek nyújt a bank.
Kiegészítésképpen annyit hozzá tennék, hogy havonta legfeljebb 300.000 Ft költés után íródnak jóvá Wizzair pontok, ezen kívül mivel ez a kártya nem minősül Premium MasterCardnak, nem igen lehet vele ingyen belépni a reptéri lounge-ba, de írja meg, akinek más a tapasztalata.
Egyébként a fenti infókat én is mind begyűjtöttem, úgyhogy rendeltem is egy ilyen kártyát. Szépen össze is gyűlt már 54.000 Ft a Wizz számlámon, majd amikor eljött a jegyvásárlás ideje, a teljes összeget a kártyámról hívták le, a számlám érintetlen maradt. Nem tervezek több wizzaires utazást egy éven belül (egyébként sem garantálja semmi, hogy legközelebb ne történne ugyanez), úgyhogy az egyenlegem szépen el fog veszni. Természetesen azonnal írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy vonják le az összeget a számlámról és térítsék vissza a hitelkártyámra ráterhelt összeget, vagy pedig hibás teljesítés okán elállok a vásárlástól és akkor is kérem vissza a teljes befizetett összeget. Egyelőre 10 napja várok a válaszra. Egyébként az, hogy egy kereskedelmi cégnek nincs telephelye, ahol személyesen elérhetők, illetve nincs normál díjas telefonszáma sem a kapcsolattartásra, teljesen elfogadhatatlan és törvénytelen is. Az, hogy fapados, nem indokolja és nem ad lehetőséget alapvető törvényi kötelezettségek be nem tartására. Személyes elérhetőség, telefon vagy email (amire nem válaszolnak) adna lehetőséget a szerződéstől való elállásra, de ezen lehetőségek egyikét sem biztosítja a cég. Elállási jog info: [link] magunkat és visszaléphetünk az interneten rendelt szolgáltatás nyújtására irányuló szerződéstől?
A hosszú választ író vagyok.
1)
"Wizz Air Hitelkártya esetén a kártyabirtokos egy elszámolási időszakon belül a hitelkeret összegével megegyező összértékű vásárlási tranzakció után jogosult pontok gyűjtésére (ez az úgynevezett Pontgyűjtési alap)."
Erste Bank honlapjáról szedtem.
Ha neked 300 000 ft a hitelkereted, akkor 300 000 ft-ot tudsz elkölteni havonta úgy hogy azután pontokat kapj.
2)
A budapesti Liszt Ferenc reptéren a Wizzair hitelkártyával be lehet menni a Mastercard várójába, igaz ez nem régóta van így.
3)
Itt nem a bank és nem is a Wizzair hibázott, hanem sajnos te.
Az Erste Banknál összegyűlt pontokat a netbankban át kell vezetned a Wizzair fiókodba. Egy-két munkanap alatt átkerülnek és utána amikor a Wizzair honlapján a repjegyért fizetnél, a bankkártyás fizetés helyett, azt kell választanod, hogy a pontegyenlegedből akarsz fizetni.
Ennek hiányában a Wizzair nem tudhatja, hogy mit akarsz, sőt ha a pontokat nem vezeted át előtte, azt sem tudja, hogy vannak pontjaid.
Ez le van írva a szabályzatban.
Az elállás így nem jogos.
2) ponttal kapcsolatban nem volt konkrét, erre a kártyára vonatkozó információm, ezért is kérdeztem. Köszönöm a választ, remélem, az meg is felel a valóságnak.
1-3) állításait tételesen tudom cáfolni.
1) 660.000 Ft a hitelkeretem, de akkor is csak havi 300.000 Ft költésig lehet pontokat gyűjteni, erről már a szerződéskötéskor, szóban is tájékoztattak.
3) A pontok már régen az egyenlegemen voltak (azért ennyire ne nézz már hülyének, légy szíves), de a fizetéskor nem jelent meg az egyenleg felhasználásának lehetősége. Egy hónapot kellet várnom, hogy válaszoljanak, de a Wizz Air elismerte a hibát és visszatérítette a kifizetett összeget. A következő vásárlásnál már megjelent az egyenleg felhasználás lehetősége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!