Nem lenne ertelme mimden repulobe beszerelni egy orias ejtoernyot, ezzel megakadalyozva a katasztrofat?
Ha egy gep elkezdene zuhanni egy gomb megnyomasaval egy orias ejtoernyo visszatartana a gepet a zuhanastol.
az ejtoernyo tuzallo anyagbol keszulne hogy ne legyen ezzel se problema.
Lehetseges ez egyaltalan?
minden lehetséges, és mindennek ára van
a lehetséges azt jelenti, hogy készíthető akkora ejtőernyő, ami elbírná az utasszállítót, és építhető olyan utasszállító, amely tartalmaz egy ilyen ernyőt
arra, hogy ára van, gondolom nem kell magyarázat
a probléma az, hogy ha statisztikát vizsgálunk, akkor qrva kis számban esnek le gépek ahhoz képest amennyi repül, ebből következően nem fognak ilyent gyártani
Először is nem hinném, hogy bármilyen ejtőernyő képes lenne több, mint 300 tonnát jelentős mértékben lelassítani. Nagyjából annyit érne, mint ha te egy nylon szatyorral akarnád fékezni a zuhanásodat.
De tegyük fel, hogy képes megtartani ekkora súlyt. Elkezd zuhanni a gép, kinyitják az ernyő(ke)t, mi fog történni? Amikor az ernyő alá beér a levegő, akkora rántás kapna, hogy leszakad a gépről, vagy leszakítja a gép adott részét. Előnyös? Nem.
Másodszor pedig a gépek általában nem szoktak csak úgy maguktól zuhanni, legtöbbször valami elromlik, viszont akkor az tűzzel is jár, ha pedig tűz van, nem jó, ha még az ejtőernyő is kinyílik, mert valószínű sok utas inkább öngyilkos lenne, mint hogy lassú tűzön elégjen.
"
a probléma az, hogy ha statisztikát vizsgálunk, akkor qrva kis számban esnek le gépek ahhoz képest amennyi repül"
Ez így pontosan nem igaz, csak a repülők utaskilométere hatalmas, arányban torzítja a statisztikát, mert a repülők nagy távolságokat tesznek meg gyorsan. Ha csak a repülések számát vetjük össze a lezuhanásokkal már nem is olyan biztonságos.
> Ha csak a repülések számát vetjük össze a lezuhanásokkal már nem is olyan biztonságos.
Tényleg? Erre valami adatod is van? Mert szerintem alig nagyobb az esélyed rá hogy meghalsz egy repülőn mint annak hogy beléd csap a villám. [link] 37.4M járat volt 2014-ben, [link] húsz olyan eset volt amikor a gépnek annyi, azaz durván egy a kétmillióhoz az esélye hogy olyan járatra kerülsz ami lezuhan. Az USA-ban találtam adatot [link] arra hogy átlagosan 90 emberbe csap a villám évente, ez egy 1959-1994-es felmérés évtizedeken át, az 1959-es népességszám 178M, az 1994-es népességszám 260M volt, ha az átlagukat vesszük akkor az esélye hogy beléd csap a villám 1:2.43M de ha az 1994-est veszed akkor is 1:2.9M.
Leteznek olyan gepek, amiknek van ilyen ernyoje, ugyh az otleg nem ujdonsag.
A nagy utasszallitok, amik forgalomban vannak, nem lehetne oket atalakitani (gazdasagos kereteken belul) ugyhogy uj gepeket kellene gyartani, ami iszonyat sok penzbe es idobe telik, ugyhogy nem lehet egyik naprol a masikra de megcsak egyik evrol a masikra lecserelni a flottat.
A masik pedig, amit fentebb is irtak, a repules meg mindig az egyik legbiztonsagosabb kozlekedesi forma. Sok statisztika van a repules es autos kozelekedes biztonsagarol. Nagyobb eselyed van az M7esen teherautoba futni, mint lezuhanni egy Budapest/London jaraton ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!