A sugárfordítónak egy vagy több helyzete van?
Szabályozható.Alapesetben leszálláskor ugye alapra húzzák a gázt és földet érés után(miután kirugózik a futómű)lehet nyitni a fordítót.Viszont az is szépen szabályozható, hogy a nyitott fordítónál csak alapjáraton pörögjön a hajtómű(tehát gyakorlatilag csak készenlétben legyen) és hogy nagyobb teljesítménnyel értelem szerűen jobban lassítsa a repülőgépet.
Sok esetben a kisebb gépek(mondjuk A320-asok vagy 737-esek) esetében gyakori, hogy nem használják, csak kinyitják.Mondjuk Ferihegyen gyakorlatilag mindegy, hogy melyik irányból szállnak le, mert olyan sokat kell gurulni az ideális gurulóutakhoz, hogy felesleges is használni, ha a gép alapvetően könnyű, mert ekkor elég a futók fékje.
Korábban a Tu-134-esek korai változatai nem is ismerték a sugárfordítót, mert ugye annyira könnyű volt, hogy elég volt a fék, még megrakva is.
Viszont a nagyobb gépek, azok sokszor akkor is sugárfordítóval mennek, amikor már majdnem elérték a gurulóutat.Olyan 50-60 csomó körül szokás zárni a fordítót, típustól függetlenül.Utána már bőven elég a fék.
Fentebb pedig az "alapesetben" történő leszállásra jó példa a Tu-154-es, aminél földet érés előtt is nyitható a sugárfék.
Plusz kieg.:Általában a hajtómű teljesítményének a 70-80%-a érhető el sugárfordítóval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!