Kiváltságosak voltak akik a gengszterváltás előtti időkben utazhattak repülővel?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Politikai értelemben nem, de gazdasági értelemben igen.
1982-ben egy Budapest-Brüsszel-Budapest oda-vissza jegy turista osztályon 16562 Ft-ba került, egy Budapest-Berlin-Budapest pedig 1434 Ft volt. A KSH szerint abban az esztendőben 4651 Ft volt az átlagfizetés Magyarországon. A kelet blokk országaiba azért lehetett olcsóbban repülni, mert az un. EAPT Egyezmény keretében jelentős állami támogatás volt a jegyárakon. Reális, piaci alapú árakat a nyugati repjegyek jelenettek, amit csak kevesek engedhettek meg maguknak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kevés embernek tellett akkor repülőjegyre, és az ahoz tartozó nyaralásokra.
Mert pl repülhettél Moszkvába vagy sok más szoci helyre, vizummal, útlevélel, de szinte kkizárólag csak szervezett út keretében.
Pl: Kirándulás Moszkvában az IBUSZ szervezésében, egy átlag magyar melós 1 évi fizuja se volt elég hogy ezt kifizesse!
Drága dolog volt a repülés akkor egy magyar embernek, de szerintem akkor még nyugaton se ugy röpködtek összevissza az emberek mint most(drága volt ott is)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
10.: Igen, mert pl. a második világháború komolyan megrongálta a vasúthálózatot és repülővel könnyebb volt közlekedni.
Később gazdaságossági okokból szüntették meg. Mostanában van egy-két belföldi légijárat, de nem éri meg pl. Debrecenből Budapestre repülni, mert pl. nem vicc, milánói meg londoni átszállással megy és drága. Másrészt a repterek a város szélén vannak, a vasút meg bevisz a városba az esetek többségében.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#13 Rosszul tudod. Egy négynapos teljes ellátásos IBUSZ által szervezett út repülővel oda-vissza 84-ben 3400 forintba került, ami kb. három heti fizetést jelentett.
#15 Napjainkban nincs belföldi kereskedelmi légijárat Magyarországon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ó, te gyerek! Örültünk, ha le tudtunk ülni a buszon, nemhogy repülőzni.
Apám '86-ban vett egy wartburgot, amit csak havonta egy hétvégét kellett szerelni. Az utcában arról sugdolóztak, hogy mekkora csókosak vagyunk, mert saját autóval megyünk a mátrába a vállalati üdülőbe. 1 teljes hétre!
90-es évek közepet táján 30 évesen találkoztam az első emberrel, aki ült már repülőn.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez a filmecske jól bemutatja a kérdést:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
17 - Elég hátrányos helyzetű voltál, ha csak a 90-es évek közepén találkoztál olyannal, aki már ült repülőgépen.
1985-ben nyílt meg a Ferihegy 2 terminál, és ott már igen komoly forgalom - milliós nagyságrendű - volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!