Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Kiváltságosak voltak akik a...

Kiváltságosak voltak akik a gengszterváltás előtti időkben utazhattak repülővel?

Figyelt kérdés

jan. 3. 16:23
1 2 3
 11/30 anonim ***** válasza:
29%
9: oh én máshogy értelmeztem magát a kérdést. Tehát nem csak a kiváltságosak repülhettek, hanem olyan kevesen repültek ténylegesen, hogy ennél fogva volt egy mondjuk úgy, kiváltságos tapasztalatuk, ami másoknak nem.
jan. 3. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/30 anonim ***** válasza:
92%

Politikai értelemben nem, de gazdasági értelemben igen.

1982-ben egy Budapest-Brüsszel-Budapest oda-vissza jegy turista osztályon 16562 Ft-ba került, egy Budapest-Berlin-Budapest pedig 1434 Ft volt. A KSH szerint abban az esztendőben 4651 Ft volt az átlagfizetés Magyarországon. A kelet blokk országaiba azért lehetett olcsóbban repülni, mert az un. EAPT Egyezmény keretében jelentős állami támogatás volt a jegyárakon. Reális, piaci alapú árakat a nyugati repjegyek jelenettek, amit csak kevesek engedhettek meg maguknak.

jan. 3. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 Mad Max2 ***** válasza:
87%

Kevés embernek tellett akkor repülőjegyre, és az ahoz tartozó nyaralásokra.


Mert pl repülhettél Moszkvába vagy sok más szoci helyre, vizummal, útlevélel, de szinte kkizárólag csak szervezett út keretében.


Pl: Kirándulás Moszkvában az IBUSZ szervezésében, egy átlag magyar melós 1 évi fizuja se volt elég hogy ezt kifizesse!


Drága dolog volt a repülés akkor egy magyar embernek, de szerintem akkor még nyugaton se ugy röpködtek összevissza az emberek mint most(drága volt ott is)

jan. 4. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 anonim ***** válasza:
100%
Nem, a szocialista országokba elég olcsón lehetett utazni a Malévval
jan. 4. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/30 anonim ***** válasza:
83%

10.: Igen, mert pl. a második világháború komolyan megrongálta a vasúthálózatot és repülővel könnyebb volt közlekedni.

Később gazdaságossági okokból szüntették meg. Mostanában van egy-két belföldi légijárat, de nem éri meg pl. Debrecenből Budapestre repülni, mert pl. nem vicc, milánói meg londoni átszállással megy és drága. Másrészt a repterek a város szélén vannak, a vasút meg bevisz a városba az esetek többségében.

jan. 4. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 anonim ***** válasza:
49%

#13 Rosszul tudod. Egy négynapos teljes ellátásos IBUSZ által szervezett út repülővel oda-vissza 84-ben 3400 forintba került, ami kb. három heti fizetést jelentett.

#15 Napjainkban nincs belföldi kereskedelmi légijárat Magyarországon.

jan. 4. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 anonim ***** válasza:
25%

Ó, te gyerek! Örültünk, ha le tudtunk ülni a buszon, nemhogy repülőzni.

Apám '86-ban vett egy wartburgot, amit csak havonta egy hétvégét kellett szerelni. Az utcában arról sugdolóztak, hogy mekkora csókosak vagyunk, mert saját autóval megyünk a mátrába a vállalati üdülőbe. 1 teljes hétre!

90-es évek közepet táján 30 évesen találkoztam az első emberrel, aki ült már repülőn.

jan. 4. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 anonim ***** válasza:
100%

Ez a filmecske jól bemutatja a kérdést:

https://www.youtube.com/watch?v=eYqkkjxIxhs

jan. 4. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/30 anonim ***** válasza:
100%
#17 Egy szóval sem cáfoltad meg amit írtam. Szerencsés vagyok, mert vannak tárgyi emlékeim abból a korból, pl. Malév menetrendek és IBUSZ katalógusok. Az akkori fizetések pedig elérhetők nyilvános oldalakon. Segítek még egy kicsit: 85-ben ötnapos félpanziós repülős leningrádi IBUSZ út 3600 Ft-ba került, az átlagfizetés pedig 6435 Ft volt, vagyis aki fontosanak tartotta és spórolt rá, az tudott utazni. A nyugati utak persze sokkal drágábbak voltak. 86-ban 20500 forintba került egy ötnapos félpanziós párizsi út oda-vissza a Malév járatával, ami háromszorosába került az akkori átlagfizetésnek, de olcsóbb volt, mint egy oda-vissz repülőjegy ára, mert az IBUSZ a charter jegyeket a piaci ár alatt tudta megvenni a Malévtól.
jan. 4. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:
100%

17 - Elég hátrányos helyzetű voltál, ha csak a 90-es évek közepén találkoztál olyannal, aki már ült repülőgépen.

1985-ben nyílt meg a Ferihegy 2 terminál, és ott már igen komoly forgalom - milliós nagyságrendű - volt.

jan. 4. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!