Kiváltságosak voltak akik a gengszterváltás előtti időkben utazhattak repülővel?
Politikai értelemben nem, de gazdasági értelemben igen.
1982-ben egy Budapest-Brüsszel-Budapest oda-vissza jegy turista osztályon 16562 Ft-ba került, egy Budapest-Berlin-Budapest pedig 1434 Ft volt. A KSH szerint abban az esztendőben 4651 Ft volt az átlagfizetés Magyarországon. A kelet blokk országaiba azért lehetett olcsóbban repülni, mert az un. EAPT Egyezmény keretében jelentős állami támogatás volt a jegyárakon. Reális, piaci alapú árakat a nyugati repjegyek jelenettek, amit csak kevesek engedhettek meg maguknak.
Kevés embernek tellett akkor repülőjegyre, és az ahoz tartozó nyaralásokra.
Mert pl repülhettél Moszkvába vagy sok más szoci helyre, vizummal, útlevélel, de szinte kkizárólag csak szervezett út keretében.
Pl: Kirándulás Moszkvában az IBUSZ szervezésében, egy átlag magyar melós 1 évi fizuja se volt elég hogy ezt kifizesse!
Drága dolog volt a repülés akkor egy magyar embernek, de szerintem akkor még nyugaton se ugy röpködtek összevissza az emberek mint most(drága volt ott is)
10.: Igen, mert pl. a második világháború komolyan megrongálta a vasúthálózatot és repülővel könnyebb volt közlekedni.
Később gazdaságossági okokból szüntették meg. Mostanában van egy-két belföldi légijárat, de nem éri meg pl. Debrecenből Budapestre repülni, mert pl. nem vicc, milánói meg londoni átszállással megy és drága. Másrészt a repterek a város szélén vannak, a vasút meg bevisz a városba az esetek többségében.
#13 Rosszul tudod. Egy négynapos teljes ellátásos IBUSZ által szervezett út repülővel oda-vissza 84-ben 3400 forintba került, ami kb. három heti fizetést jelentett.
#15 Napjainkban nincs belföldi kereskedelmi légijárat Magyarországon.
Ó, te gyerek! Örültünk, ha le tudtunk ülni a buszon, nemhogy repülőzni.
Apám '86-ban vett egy wartburgot, amit csak havonta egy hétvégét kellett szerelni. Az utcában arról sugdolóztak, hogy mekkora csókosak vagyunk, mert saját autóval megyünk a mátrába a vállalati üdülőbe. 1 teljes hétre!
90-es évek közepet táján 30 évesen találkoztam az első emberrel, aki ült már repülőn.
Ez a filmecske jól bemutatja a kérdést:
17 - Elég hátrányos helyzetű voltál, ha csak a 90-es évek közepén találkoztál olyannal, aki már ült repülőgépen.
1985-ben nyílt meg a Ferihegy 2 terminál, és ott már igen komoly forgalom - milliós nagyságrendű - volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!