Törölték a járatomat, tudtok olyan megbíható céget, aki kártérítésben segít?
Erre van EU-s szabályozás a légiutasok jogára. A légitársaság honlapján kell lennie kártérítés igénylő form-nak, ez sok esetben nagyon el van rejtve, de ott szokott lenni. Ha ott nem sikerül, akkor van mindenféle, de megbízhatatlanok, csak leszednek a kártérítésedből, ha amúgy is megkapnád, ha elutasítják az igényedet, akkor meg nem csinálnak semmit.
Mi a pontos helyzet amúgy? Mert ha például felajánlottak átfoglalást, és nem késtél az eredeti érkezéshez képest nem tudom hány órát, akkor nem jár.
Valamint nem jár olyan helyzetekben, mint a a földi kiszolgálószemélyzet sztrájkja, meg pár hasonló.
Sztrájk esetén nem jár. Más kérdés, hogy mikortól lehetett tudni a sztrájkról, és a légitársaság mikor reagált. Van olyan, hogy a sztrájkról hetek óta tudni, de a légitársaság csak előtte nap reagál. Elvileg ilyen esetben ha elutasítják, a levélnek tartalmaznia kell, hogy kihez fordulhatsz jogorvoslathoz. De ha például nem hetekkel előbb fixált sztrájkról van szó, hanem mondjuk spontán, vagy előtte 1-2 nappal szervezett, vagy nem hivatalos, szóval a légitársaság nem tudhatta, hogy biztosan nem tud menni, akkor nem jár kártérítés.
Az eredeti repülőjegyedet kapod vissza pénz vagy kredit formájában, ráadásul ilyenkor az extrákat nem is kapod vissza, mert hülyén van megfogalmazva a szabályzat, szóval csak a repülőjegy alapára után számolják azt ki. (ez lehet légitársaság függő, ki mit ad vissza, de rendszerint szemetek)
22:00-kor jelentette be a repülőtér, és éjfélkor kaptam e-mailt a wizz airtől.
Átfoglaltam a jegyem más időpontban, illetve wizz air felajánlott hotelben egy éjszakát, amit el fogadtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!