Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Hogyan lehet olcsó repülőjegye...

Hogyan lehet olcsó repülőjegyet szerezni és mely légitársaságoknál?

Figyelt kérdés
Milyen trükkökkel és hogyan szoktatok olcsón repülőjegyet vásárolni?

2024. máj. 4. 15:49
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Elözö- Direktjarat... Fogalmam sincs, Budapeströl hova vannak direktjaratok, nem Magyarorszagon elek, viszont felteszem, hogy Bp-New York biztos van. Malev tudom, hogy mar reg megszünt, no de a Swissair is, es termeszetesen van direktjarata New Yorkba a Lufthansanak pl. vagy am American Airlinesnak Zürichböl. A legitarsasagok pedig nemcsak az adott orszagba repülnek, mint pl. De az Air France New York destination 89 000 HUF- kb. 250 USD??? no, ez kb. 50 oras ut lehet 3 atszalassal. En biztos, hogy csak direkt repülnek oda, inkabb, mint hogy ilyesmin, a kenyelmen sporoljak.
júl. 26. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Teljesen tájékozatlan vagy ezügyben, ne haragudjál.

Én egyébként nagyon sokat repülök, többnyire a tengerentúlra, munkámból kifolyólag és az utazasok több mint 60%-át Bécsből indítom. De feltételezem, hogy itt, egy magyar nyelvű fórumon ha nem említi külön valaki, hogy ő márpedig Dublinból vagy Podgoricából szokott indulni, akkor feltételezem, hogy ahogy a többség, ő is Ferihegyről, esetleg Bécsből indul. Elnézést, hogy nem írtam külön, hogy természetesen aki egy hagyományos légitársaság HUBjából indul, mert éppen Frankfurt környékén lakik, akkor oersze, hogy lesz közvetlen Lufthansa járata a világ számos pontjára. Mint ahogy Zürichből is lesz a Swissairrel, ha arrafelé lakik, vagy Finnairrel, ha Helsinkiből tud indulni.

De nem értetted meg a lényeget. A hagyományos légitársaságok, amelyek a fapadosokkal ellentétben HUB rendszerben dolgoznak, először is ráhordó járataikkal elviszik az utasaikat Európa különböző reptereiről a központi repterükre (HUB) ahol az így összegyűjtött kisebb utascsoportokat átszállítják szélestörzsű gépeikre, amik aztán elrepülnek a távoli kontinensekre. Persze, hogy van Zürichből közvetlen járat, hiszen az egy hagyományos légitársaság központi reptere. Hadd ne kelljen már az összes céget és központját fölsorolnom! De Budapest senkinek srm a HUB-ja! Mert Magyarországnak nincs hagyományos légitársasága!

Ezért hiába gondolod, NINCS közvetlen Budapest-New York járat. Ahogy írtam, a lengyel LOT próbálkozott ezzel a Malév helyén, magam többször is utaztam Chicagoba és JFK-re velük, de sajnos ezek a direkt jaratok rámentek a Covidra. Jelenleg Magyarországról úgy tudsz közvetlen járattal Amerikába repülni, ha kiutazol Schwechatra és Austriannel mész.

Tehát én veled ellentétben nem azért tudom, hogy milyen közvetlen járatok nincsenek Budapestről, mert ismerem a menetrendet, hanem azért, mert ismerem a légitársaságok működési modelljét és tudom, hogy csak a saját központi repterükről indítanak közvetlen távolsági járatokat, Budapest pedig a senkiföldje ebből a szempontból, ahogy Bécs, Varsó vagy Zürich stb. pedig nem. Az, hogy az American Airlinesnak van közvetlen járata Zürichből, annak megvan az oka.

Két dolgot kell itt tudni. Egyik, hogy a hagyomanyos légitarsaságok ún. szövetségekbe tömörülnek amelyek megosztják egymással foglalasi rendszerüket, légi kapacitásukat, menetrendjüket és törzsutas rendszerüket. Ez a három szövetség a OneWorld (British Airways), Star Alliance (Lufthansa) és a Sky Team (Air France/KLM) amelyek a fentebbiek mellett több tucat egyéb légitársaságot tartalmaznak. Pl. Mindegyiknek megvan a nagy amerikai partnere. A OneWorldnek az American, a Star Alliance-nek a United, a Sky Teamnek a Delta. Ezek a szövetségek egy csomó járatukat codeshare rendszerben működtetik, tehát egy adott amerikába induló járatnak lesz Air France és több egyéb mellett Delta járatszáma is. Nem csak mi utazunk az USA-ba, de ők is Európába. Aztán ha ő a Delta felületén teszi meg a foglalását én meg a KLM oldalán, akkor siman lehet, hogy ugyanazon a gépen fogunk ülni. Számtalanszor előfordult már velem, hogy megvettem a jegyet az európai cég oldalán, aztán Amszterdamban, Párizsban vagy Frankfurtban egy United vagy Delta gép várt ránk. Azok a gépek is haza akarnak menni amik kiinduló állomasa valahol az USA-ban volt.

A másik, hogy a Lufthansa az egyik legnagyobb cég Európában és mostanában nem éppen problémamentes teljesítményt nyújt. Ettől függetlenül egy pénzügyi óriás és védőernyője alatt tudja, ha nem is az egyenlő partnerség alapján a Swisst és az Austriant is. A Lufthansa nélkül ezek a cégek sokkal nehezebben tudnanak a felszínen maradni.

"A legitarsasagok nem csak az adott országba repülnek..." mondatodat pedig nem is értem. WTF?

Nyugodj meg, szó sincs róla, hogy 3 átszállasos kiwis kavarasról van szó a 89 ezer forintos ár esetében. Bizonyára feltűnt neked a korábbi hozzászólásomban, hogy ott azt írtam, ezek PROMÓCIÓS jegyek. Bizonyára megvan az Air France-nak az oka hogy miért éri meg nekik nyilván korlátozott számban ilyen olcsó jegyeket ajanlani. Ebbe hadd ne menjek bele, mert megint ennyit kellene írnom.

De még egyszer. Én havonta, kethavonta el kell repüljek az USA-ba, néha Kanadába. Most jöttem Seattle-ből, de szeptemberben megyek Orlandóba, majd Houstonba. Mikor a járatokat néztem, rákerestem New Yorkra is, a feleségem kérésére és akkor láttam, ezeket a promóciós ajánlatokat. Tehát Budapest-CDG-New York. Return, teljesen normális ketórás párizsi átszállással, semmifele 50 óra meg 3 átszállás Ez nem kiwi, ez a legitarsaság saját ajánlata.

Vagyis ha olcsó repülőjegyet keres valaki, ahogy az eredeti poster tette, annak lehetőség, hogy gyakran nézeget nem főszezonos promóciós lehetőségeket, nekem mar nem ez az első az eletben.

Teljesen irreleváns egy Magyarországról utazónak, hogy te csak közvetlen utaznál, hiszen neki Budapestről ilyen lehetősége nincsen. Én evente 4-5-ször körberepülöm a Földet, ha nem haragszol tudom miről beszélek. Elfogadom, hogy te úgy szeretsz utazni, ami a Budapestről indulóknak nem áll rendelkezésére, de engem pl. nem zavar egy átszallás. Bár ahogy írtam nekem nem okoz gondot Bécsből indulni és onnan ha úgy tetszik mehetek közvetlen Austrannel is.

júl. 26. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
0%

Mi van rákosok? Occsó jegy kéne?

Na idefigyeljetek kutyák! Tanítalak kicsit titeket. Mert már rossz nézni ahogy szenvedtek, meg amekkora marhaságokat írkáltok.

Én 350 000 ft-ért vettem Hawaii-ra repjegyet a Pelikánon. Most figyeld! Első osztályon, Fly Emirates társasággal. Last minute-be ki szokták árusítani és olcsón lehet kifogni pl. első osztályra szóló jegyeket. Lényeg, ne keress adott lokációt, csak ahova épp akciós. 350 szerintem első osztály, az nem pénz érte.

Ha fapadost akarsz, amerikai részre a Condor társaság a legolcsóbb.


Mondom tovább, figyelj!


Londonból repültem Fokvárosba, 60 ezerért, retúrba, KLM társasággal. Skyscanneren foglaltam.


Dubaiból repültem, Manilába, onnan Kyoto-ba, Cebu Pacific társasággal, 100 €-ért, Manila-Kyoto is kb. ennyi volt. Ugyanez, pl. Manila-Tokyo ugyanígy Cebu-val, 200 ezerbe állt volna meg. Arrafele a Philippine airlines, IndiGo, AirIndia Express is olcsó.


Dubaiba 10 000 ft-ért repültem a Pegazussal.


Na, devla megáld titeket, matyarok!

aug. 1. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
Azt sem tudod mi a fapados és a diszkont között a különbség
aug. 1. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!