Megbízható oldal átszállásos repülőjegy vételre?
Sziasztok. Japánba szeretnék utazni.
Mindenki azt tanácsolta, hogy a légitársaságnál vegyem meg a repjegyet.
Magyarországról nincs közvetlen járat, ezért át kell szállni, valószínűleg egy másik légitársasággal kell majd utazni.
De mindenki azt mondja, hogy egyben vegyem meg jegyet?
Nem a legdrágább jegyet szeretném megvenni.
Ti, hogy vettetek jegyet átszállással? Tudtok ajánlani olyan oldalt, ahol megvehetem a repjegyet?
Válaszaitokat előre is köszi.
Egyben vedd meg, mert akkor ha az egyik járat késik, és amiatt lekésed a másikat, akkor átfognak rakni egy másik járatra. De ha külön veszed meg a jegyeket, akkor ha lekésed az egyik járatot, akkor így jártál, oldd meg magad.
Amúgy nem számít hogy nem egy légitársasággal utazol, attól még meg lehet venni egyben a jegyet. Szóval ha pl. az utad során te a Finnairrel meg a Japan Airlinessal utazol, attól még megveheted egyben a jegyet a Finnair oldalán, mert partnerség van ezek a cégek között. Ha pl. felmész a Finnair oldalára, beírod a végső úticélt, akkor kidobja, hogy mely repjegyek elérhetőek. Nem számít ha ott van egy másik légitársaság neve is, ha a Finnair oldalán ott van a repjegy, akkor rajtuk keresztül megtudod venni az egészet egyben. Szóval igazából az egyáltalán nem jelent különbséget a jegyvásárlás menetében, hogy átszállásos, vagyhogy másik légitársasággal lesz a repülés átszállás után.
Felmész a kiválasztott légitársaság oldalára (pl. Finnair), beírod a kezdő és az úticélt, kihozza a jegyet, és rámész a vásárlásra.
En egy kínai legitarsasaggal jartam Tokyoban.
KLM-mel kellett repulni Amsterdamba, onnan Hsziamen keresztul repultem Tokyoba a Xiamen legitarsasaggal
Mindezt egy jeggyel, amit a kinai cegtol vettem.
Vicces volt, mert este 10kor irt a KLM, hogy a reggeli gepet toroltek en meg idegeskedtem, hogy mi lesz, de atfoglaltak egy masik gepre, es idoben elertem a Hsziameni gepet
Attól, hogy nincs közvetlen járat, még lehet ugyanaz a légitársaság. Pl. Ha a LOT csak Varsóból repül Tokióba, attól még egy Budapest-Varsó járattal el tudsz oda jutni és ugyanaz a társaság, csak másik géppel visz tovább.
A (fapadosok kivételével) legtöbb nagy légitársaság úgy működik, hogy a nagy távolságú járatok jelentik nekik a fő porfilt, amik Európa és Ázsia vagy Amerika között járnak.
A budapesti vagy egyéb kontinensen belüli járatok meg csak ráhordó járatai a központi hub-oknak, ahonnan az interkontinentális járatok indulnak.
Egyébként még csak nem is feltétlenül muszáj ugyanannak lennie a légitársaságnak, mert sok légitársaság cégcsoportot alkot (felvásárolnak másik társaságokat), vagy csak szövetségre lépnek, hogy együtt eredményesebben tudjanak működni. Úgy emlékszem a #3-as példájában szereplő kínai cég (China Eastern?) és a KLM pl. a Star Alliance tagjai, együttműködésben dolgoznak.
A SkyScanner és hasonló gyűjtő oldalak viszont nem csak cégeken/cégcsoportokon belül tudnak párosításokat találni, hanem tudnak azzal is tervezni, hogy egymástól teljesen független cégek gépeivel utazz. Ez Akár olcsóbbra is kijöhet, viszont veszélye, hogy nem biztos, hogy ugyanarra a reptérre érkezel, mint ahonnan tovább kéne utaznod. Mondjuk a Budapest-London járatod letesz Lutonban, de a London-Tokio járatod meg Heathrowról fog indulni és oldd meg, hogy a város egyik részén levő reptérről a város másik oldalán levő reptérre eljuss, mert azzal ők nem számolnak, rád marad.
Még ha a reptér ugyanaz, akkor is könnyen lehet, hogy a 2-es és a 7-es terminál nem ugyanannak az épületnek a másik fele, hanem akár 1/2-3/4 órás utazás van a kettő között - ahogy Budapesten is elég messze van a T1 a T2-től, csak az a mázli, hogy a T1 nálunk nem is üzemel. A T2 a/b viszont már egymás mellett van, így ott nincs idő veszteség.
A legfőbb érv viszont az a légitársaság saját oldalon vett jegy mellett, hogy olyankor közvetlenül te állsz szerződésben a légitársasággal. Téged értesítenek, ha bármi változás van és mivel te vagy az ügyfél, te tudsz mindent közvetlenül intézni a légitársasággal. Ha egy közvetítő oldalon (vagy utazási irodán) keresztül veszed a jegyet, akkor a légitársasággal a közvetítő áll szerződésben és fene tudja, hogy ők mennyire gyorsan intézkednek, ha bármi változás, vagy probléma van és intézkedni kéne. Így nagy mértékben ki vagy szolgáltatva annak, hogy a közvetítő mennyire gyors, pontos, rugalmas, stb.
Az egyben vedd a jegyed az azt jelenti, hogy keresel egy légitársaságot, akinek az ajánlatában létezik olyan útvonal, hogy Budapest-Tokyo, vagy Bécs-Tokyo. Tehát nem úgy veszed a jegyed, hogy veszel egy jegyet valakinél Dubajba aztán egy másik társaságnál Duvajból Bangkokba, aztán egy harnadiknál Bangkokból Tokyoba. Mert így a szakaszok között nincs légiközlekedési értelemben átszállási kapcsolat. Minden átszálláskor föl jell venned a csomagodat, be kell lépned az adott országba, újra be kell csekkolnod és fökadni a csomagod és újra átmenni a biztonsági ellenőrzésen. Na mindezt elkerülendő, egyben, egy légitársaságnál veszed meg a jegyed, akkor hogy a kükönböző szakaszokat melyik partner társasággal repülik, hogy kerül át egyik gépről a másikra a nagybőröndöd, késés esetén átfoglalnak a következő járatra, na ez már nem a te dolgod, hanem a légitársaságé. Ezért veszel EGY A-D repülőjegyet és nem 3 A-B, B-C és C-D repjegyeket.
Az európai független fapadosoknak nincsenek partner légitársaságaik és az átszállás intezményét sem aljalmazzák. Többek közt ezért is olcsóbbak.
Tehát A-D jegyet fapadosoknál nem tudsz venni, ezért a jegyek olcsósága csak korlátozottan értelmezhető. Ahhoz, hogy biztonságosan és viszonylag gyorsan a célodhoz érj, az átszállásos, de drágább jegyet kell venned. Vehetsz olcsóbbat, de akkor az A-D nem fog működni.
Nincsenek olyan csoda oldalak, ahol ugyanazt a jegyet (A-D) amit a hagyományos légitársaságok árulnak, olcsóbban meg tudod venni. A közvetítők, ha valamit olcsóbban tudnak adni, abban lesz valami korlátozás. Például A-D helyett A-B és B-D jegyet adnak. És itt már meg is szakad a lánc, mert a B-ben történő "átszállás" már bem a légitarsaság felelőssége, hanem a te magánügyed. Ha valamiért lekésed a B-D gépet, akkor buktad a B-D jegyárát. Bevállalod? Ha igen, lehet, hogy valamivel olcsóbvan utazol, ha minden összejön. Ha nem adja ki, akkor viszont sokkal drágábban.
Azért is mondják, hogy a légitársaság oldalán vedd a jegyed, mert a légitarsaságok probléma esetén hajlamosak rugalmatlanul, segítőkészség nélkül hozzáállni a közvetítős jegyekhez, a közvetítők meg gyakran nehezen elérhetők, vagy eleve olyan jegyeket adnak el, amiken semmi nem módosítható.
Problémája van? Nem nálunk vette a jegyét? Akkor lesz szíves oda fordulni, ahol vette a jegyét...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!