Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Pár órán fel szállok egy...

Pár órán fel szállok egy Boeing maxos gépre, azonban nagyon felek tole. Tényleg megbízhatatlanok ezek a gépek?

Figyelt kérdés

Már túl vagyok legalább 50 repülésen, eddig nem is

Volt

Semmi bajom , de a mostani hírek melett kb pánikrohamot akarok kapni , ha belegondolok , Hogy Boeing repül ..

Én vagyok túl paranoiás vagy megalapozott pl a felelem és a döntés, hogy mostanában nem repülők boeinggel?!

Pl a Wizzair airbusan sokkal nagyobb biztonsagban értem magam..

Ki hogy éli ezt mef?



2024. márc. 19. 05:55
A kérdező szavazást indított:
Boeing
Airbus
10 szavazat
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
81%
Semmi bajod nem lesz. Én nagyjából évente repülök 50 szektort, majdnem mindig a fenti két gyártmány valamelyikével, sosincs gond.
2024. márc. 19. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
A Maxnak volt konstrukciós hibája, ami súlyos következménnyel járt, de már megoldották.
2024. márc. 19. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Egyértelműen eltúlzod. Vannak bajok a Boeingekkel, de a balesetek száma össze sem hasonlítható azzal, hány utat teljesítenek nap mint nap ezek a gépek (és más gyártó gépeire is igaz ez). Mivel mostanában több nagy nyilvánosságot kapott baleset is volt, ezért a média is "rárepült" a cégre és felfúj olyan eseményeket is, amik gyakran előfordultak eddig is. Azokat a problémákat, amik eddig a Max-okkal felmerültek, már orvosolták.


Minden egyes nap több repülésbiztonsági esemény is történik a világon, amelyek el sem jutnak a nyilvánossághoz, mert a normális működés részének tekinthetők. A mostanában hírt kapott események egy része is egyébként ilyen lenne, csak most a cég körüli negatív hírspirál miatt ezeket is megírják az újságírók.

2024. márc. 19. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Csavarhuzo legyen nalad :)


egyebkent nem kell parazni

2024. márc. 19. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Nem. A média úgy állította be, mintha így lenne, de ennél árnyaltabb a kép.

Ahogy a világon minden gépnek, a repülőgépeknek is vannak hibáik, sőt, ismert hibáik is. Ezekről az ismert hibákról, amíg nem javítják őket, a gyártók ún. légialkalmassági direktívákat adnak ki a légitársaságok felé. Ezek olyan utasítások, amelyeket a légitársaságoknak be kell tartaniuk ahhoz, hogy az adott géptípussal biztonságosan lehessen repülni. Nos, egyes lepratelep országok légitársaságai - jellemzően Afrikában és Délkelet-Ázsiában - híresek arról, hogy ezeket a légialkalmassági direktívákat magasról lekakilják. Nem véletlen, hogy a 737 MAX-ok nem Európában vagy Észak-Amerikában szenvedtek balesetet. Ha a világ civilizált felén belül közlekedsz, nincs okod félni, akármilyen repülővel is utazol.

2024. márc. 21. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Ez az érvelés két helyen is sántít. Egyrészt a halálos balesetek időpontjában az azokat okozó konstrukciós hiba még nem volt ismert, épp ezek felderítésekor tárták azt fel. Vagyis a balesetek időpontjában nem volt direktíva a kezelésükre, nem volt mit betartani, vagyis a balesetek bárhol bekövetkezhettek volna.


Másrészt a legutóbbi - nem halálos, de mindenképp súlyos - baleset épp az USA-ban, Portland-ban történt. Amúgy szintén egy nem ismert konstrukciós/összeszerelési hiba okozta egy vadonatúj gépen...

2024. márc. 21. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim válasza:
“az azokat okozó konstrukciós hiba még nem volt ismert” - ez volt a legnagyobb baj, mert eltussolták
okt. 2. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Két légitársaság gépével történt baleset. Az egyik az indonéz Lion Air, ami ismerten a világ egyik legveszélyesebb légitársasága. A másik egy etióp cég, tehát a világ egyik legfejletlenebb országából. Vajon Európában vagy Amerikában miért nem történt hasonló egy 737 MAX-szal sem?
okt. 3. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Az igazat mond, ne csak a valódit (József Attila).

Mindkét esetben a gyártó hibázott. Egy olyan funkciót építettek be, amelyről a kézikönyv említést sem tett, a vészhelyzetiben sem volt egy kukk sem róla. Értelemszerűen a típusra kiképzésben sem szerepelt. A pilóták egyébként sok repült órával rendelkeztek, és a karbantartással sem volt semmi hiba.

(Az összes gép érintett volt, és mindet át kellett alakítani és új kézikönyveket kiadni, és a kiképzést is módosították).

okt. 3. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Na Azóta is kb 10szer repultem, de a Maxos gépen azért továbbra sem tudok 100%ig nyugodt lenni:(

Pedig a munkám miatt fontos , igy nem is én választom ki a járatokat :((

okt. 7. 11:10
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!