Pár órán fel szállok egy Boeing maxos gépre, azonban nagyon felek tole. Tényleg megbízhatatlanok ezek a gépek?
Már túl vagyok legalább 50 repülésen, eddig nem is
Volt
Semmi bajom , de a mostani hírek melett kb pánikrohamot akarok kapni , ha belegondolok , Hogy Boeing repül ..
Én vagyok túl paranoiás vagy megalapozott pl a felelem és a döntés, hogy mostanában nem repülők boeinggel?!
Pl a Wizzair airbusan sokkal nagyobb biztonsagban értem magam..
Ki hogy éli ezt mef?
Egyértelműen eltúlzod. Vannak bajok a Boeingekkel, de a balesetek száma össze sem hasonlítható azzal, hány utat teljesítenek nap mint nap ezek a gépek (és más gyártó gépeire is igaz ez). Mivel mostanában több nagy nyilvánosságot kapott baleset is volt, ezért a média is "rárepült" a cégre és felfúj olyan eseményeket is, amik gyakran előfordultak eddig is. Azokat a problémákat, amik eddig a Max-okkal felmerültek, már orvosolták.
Minden egyes nap több repülésbiztonsági esemény is történik a világon, amelyek el sem jutnak a nyilvánossághoz, mert a normális működés részének tekinthetők. A mostanában hírt kapott események egy része is egyébként ilyen lenne, csak most a cég körüli negatív hírspirál miatt ezeket is megírják az újságírók.
Csavarhuzo legyen nalad :)
egyebkent nem kell parazni
Nem. A média úgy állította be, mintha így lenne, de ennél árnyaltabb a kép.
Ahogy a világon minden gépnek, a repülőgépeknek is vannak hibáik, sőt, ismert hibáik is. Ezekről az ismert hibákról, amíg nem javítják őket, a gyártók ún. légialkalmassági direktívákat adnak ki a légitársaságok felé. Ezek olyan utasítások, amelyeket a légitársaságoknak be kell tartaniuk ahhoz, hogy az adott géptípussal biztonságosan lehessen repülni. Nos, egyes lepratelep országok légitársaságai - jellemzően Afrikában és Délkelet-Ázsiában - híresek arról, hogy ezeket a légialkalmassági direktívákat magasról lekakilják. Nem véletlen, hogy a 737 MAX-ok nem Európában vagy Észak-Amerikában szenvedtek balesetet. Ha a világ civilizált felén belül közlekedsz, nincs okod félni, akármilyen repülővel is utazol.
Ez az érvelés két helyen is sántít. Egyrészt a halálos balesetek időpontjában az azokat okozó konstrukciós hiba még nem volt ismert, épp ezek felderítésekor tárták azt fel. Vagyis a balesetek időpontjában nem volt direktíva a kezelésükre, nem volt mit betartani, vagyis a balesetek bárhol bekövetkezhettek volna.
Másrészt a legutóbbi - nem halálos, de mindenképp súlyos - baleset épp az USA-ban, Portland-ban történt. Amúgy szintén egy nem ismert konstrukciós/összeszerelési hiba okozta egy vadonatúj gépen...
Az igazat mond, ne csak a valódit (József Attila).
Mindkét esetben a gyártó hibázott. Egy olyan funkciót építettek be, amelyről a kézikönyv említést sem tett, a vészhelyzetiben sem volt egy kukk sem róla. Értelemszerűen a típusra kiképzésben sem szerepelt. A pilóták egyébként sok repült órával rendelkeztek, és a karbantartással sem volt semmi hiba.
(Az összes gép érintett volt, és mindet át kellett alakítani és új kézikönyveket kiadni, és a kiképzést is módosították).
Na Azóta is kb 10szer repultem, de a Maxos gépen azért továbbra sem tudok 100%ig nyugodt lenni:(
Pedig a munkám miatt fontos , igy nem is én választom ki a járatokat :((
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!