Szét esnek a repülőgépek?
Ma egy 777-200 abroncsa szakadt le felszállás után a telex szerint, a gép japánba
tartott volna, de Los Angelesben kényszer leszállást hajtottak végre, legutóbb az ajtó szakadt ki egy 737 max 9.nek
Lejebb vették a minőséget vagy ki öregedett a géppark?
Igen, névtolvaj provokatőr, lejjebb vették a minőséget.
Visszább tekerték a "repülőgépminőség" feliratú potmétert.
Kb. 10 ezer repülőgép van a levegőben egyszerre, ugyanennyi fel- és leszállás történik minden nap. A hírekbe bekerült kb. 5 problémás eset az utóbbi pár hétben. Ebből még akkor sem általánosítható a 'szétesés', ha ez mind lezuhant volna.
Másrészt minden incidenssel csak biztonságosabb lesz a repülés, ha kiderülnek konstrukciós hibák.
itt nézz körül:
Ez mind probléma, hiba, stb. és ez is csak a jéghegy csúcsa. Sokkal több hibajelenség van.
Az nem nagy probléma, hogy egy defektes abroncs lefordul a felniről. Ilyen az utakon is megröténik rendszeresen.
Valóban sokkal több meghibásodás történik, mint ami a hírekbe bekerül és ez normális.
Azonban a defektes abroncs igenis tud problémát okozni. A Concorde balesete 2000-ben pl.
De olyan is volt 1991-ben, amikor a felszállás közben szétrobbant kerekek miatt a gép a felnin futott, ami felforrósodott. Amikor behúzták a futóművet, felgyújtotta a futóműaknát. Annak is tragédia lett a vége.
Szóval igen, a balesetek nagy többsége nem okoz problémát, de kivételek mindig vannak... De ezek nagy része sem a tervezési hibákból ered, hanem legtöbbször a hibás karbantartásból és még inkább a pilóták hibájából.
A balesetek mennyiségének növekedése pedig egyszerűen abból adódik, hogy mostanában sokkal több gép repül, mint akár csak 10-20 éve. A gépek minősége inkább javult, minthogy romlott volna. Bár a 737 MAX-okat ne vegyük ide, az a sorozat ritkán félretervezett lett. Még akkor is, ha a korabeli tervezési problémákat mára ki is javították.
Történt már ilyen:
https://www.youtube.com/watch?v=yooyxjPY1ao
A 737 max nagyon jó gép.
A kettő ami leesett nem véletlenül ott esett le ahol. Érdekes hogy nyugati világban tudnak vele közlekedni, csak a kecskepásztoroknak nem megy a vezetés...
Nem vagyok szakmabeli, de ezekre azért reagálnék.
6: Nem tudom, mire gondolsz pontosan. Az általad belinkelt jelentés 3.2 pontjában (176. oldal) lévő felsorolás első pontja megerősíti, hogy az első lépés a gumiabroncs megsemmisülése volt, amit egy idegen tárgy okozott. Minden más ennek a következménye volt. Én pedig csak azt állítottam, hogy egy defekt okozhat komoly problémát, egyebet nem.
8: Nem vitatkoznék azzal, hogy a konstrukció számos kiváló és előremutató megoldást hozott magával. Én azonban mellőzném a kelet-nyugat ellentétet. Amerikában is volt a típusnak balesete, ami hibás konstrukcióból adódott és az első két baleset után is az FAA parancsolta földre a gépeket és tárt fel számos egyéb hibát a rekord hosszúra nyúlt kivizsgálás ideje alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!