A Wizzair magas árai miatt(mivel egyedül ők utaztatnak átszállás nélkül Heraklionba) azon gondolkodunk, hogy Krétára az Aegean légitársasággal mennénk, de ugye ez csak átszállással működik.Mennyire megbízható?
Maga a légitársaság az, tudom, de még sosem utaztam átszállással és tartok tőle, hogy mi van, ha késés miatt ottragadunk a reptéren. Akkor viszont többe kerülne az utunk, mivel plusz repjegy, stb.
Illetve még az is érdekelne, hogy 1 db feladandó poggyász mennyibe kerül itt?
Igen, ha megaludnátok Athénban, akkor két külön jegyet vegyél, és természetesen azokat a jegyeket is itthon a telefonodon/számítógéped előtt ülve veszed. Annyi, hogy akkor ha két külön foglalási kódod lesz, akkor semmilyen módon nem kapcsolódik a két járat egymáshoz, föl kell venned a fekadós csomagodat is a reptéren. Persze, ilyen esetben a második jegyed lehet másik légitársasággal. Könnyen elképzelhető, hogy ha az Aegiannál veszed így két foglalással a jegyet, akkor az drágább, mintha 1 darab Budapest-Heraklion jegyet vennél.
Szerintem így menni nem érdemes, mire kicuccoltok a reptérről aztán vissza 2 órával az indulás előtt, alig lesz időtök valamire. Inkább 2 éjszakát aludjatok ott. Persze függ a menetrendtől is, mert ha korán ott van a gép és a másnapi járat csak késő délután indul...
Igen, a Wizz átszállás nélkül visz, mert a fapadosoknál eleve nincs olyan, hogy átszállás
A mennyire megbizható egy légitársaság az utolsó trógerek kérdése. Ugyanis minden légitársaság alapvetően megbizható.
Te Krétára mennél, és februárban görcsölsz rajta. Mondjuk ha szeptemberben tetted volna, irányonként 12 ezer lett volna a jegyed. Wizzairrel. Nem vetted meg.
Most, amikor a családapák a nyarat szervezik, és a wizz teszi a dolgát (felárazza a jegyeket a hülyéknek), észbe kaptál.
Ha képes lennél picit várni, egész jó árban utazhatnál.
Peersze az Aegeannel sincs semmi baj, hajrá. Teljesen rendben vannak az átszállásos jegyei is, sőt a külön jegyei is, ha kellő átszállási idővel veszed.
Szerintem meg csak az utolsó trógerek akarnak feltétlenül 12.000 Ft-os repjeggyel utazni. Nekem nem az volt az elsődleges szempont, hogy kézitáskával fillérekért utazzak, mert különben elmehetnék olcsóbb repjeggyel is akárhová a tengerhez. Krétára speciel 5. alkalommal megyünk, de Athén eddig valahogy kimaradt, ezért iktatnánk be 1-2 éjszakára, ha már ilyen drága a wizzair. Egyébként is ők változtatnak leggyakrabban a menetrendjükön, szóval örülök, ha kihagyhatom.
Egyébként meg ha értő olvasásban olvastál volna, kiemeltem, hogy nem a légitársaság megbízhatóságát kérdőjeleztem meg, ja és pontosan elég lett volna az utolsó 2 sor amit írtál.
A légiközlekedésben mindig is voltak, mindig is lesznek bizonytalanságok. Ez nem buszozás, vonatozás.
Mondok egy példát. Indulnék Ferihegyről, hagyományos légitársaság, átszállás az Amerikába tartó csatlakozó járatra a központi repterén. Már beszálltunk, ülünk a helyükön, tankolják a gépet ezért övek kikapcsolva. Egyszer csak bemondja a kapitány, hogy sajnos meg kellett szakítani a tankolást a reptér fölé érkezett villámlással járó vihar miatt. Egy óra várakozás után folytatták a tankolást. Volt 20 percünk a csatlakozás elérésére a késés miatt de csak taxizunk, taxizunk. A feladott csomagot ennyi idő alatt még akkor se tudják átvinni a másik gépre, ha mi valamilyen csoda folytán elérnénk a járatot. Amszterdamban pl. 1 óra is jellemzően kevés erre. Most erről hogy tehetne a légitársaság? Az információs pultnál már tudnak rólunk, átfoglaltak a másnapi járatra, elmagyarázzák hol fog fölvenni a transzfer a szállodába és kapunk vouchereket. Másnap a transzfer jön értünk és visz a reptérre. Mi többet tehetett volna a légitársaság?
A "nagynevű" hagyományos légitársaságoknál is előfordulnak tehát törlések, késések. A különbség talán az, ahogy kezelik a problémákat. De még egyszer mondom, a fapadosoknál nincs csatlakozó járat, átszállás, ezért nekik jóval könnyebb a dolguk ezeknél a rövidke 2 órás utaknál. De hogy probléma merül fel a hajtóművekkel és a gyártó nem bírja kapacitással a javításokat ezért gépeket kell kivonni a forgalomból erről nem a légitársaság tehet. Csak annyit tehetnek, hogy időben törlik a járatokat, hogy át tudj foglalni, vagy visszaadják a pénzed. Ezek mindig is benne lesznek a légiközlekedésben és a fapadosok feszített üzleti modellje miatt náluk nagyobb a kockázat. Ezt tudni kell és számolni vele
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!