Mi a feltétele annak, hogy a repülőn kapjunk kaját?
Kétfajta működési modell van: a fapados (ultra low budget) és a hagyományos (legacy). A fapadosok is adnak kaját ha fizetsz a fedélzeten, vagy előre rendelsz de ők a keskenytörzsű gépeikkel nem nagyon repülnek távolsági járatokat, az étkeztetés opcionális kiegészítő szolgáltatás, nem is rendelkeznek olyan volumenű cateringgel mint a legacyk. A fapados járatok többsége kontinensen belüli, 2-3 órás utazás, a jegyárak nem bírnák el, hogy mindenki komplett menüt kapjon. Az a pár ember aki akar meg vesz magának valami utánzatot.
A hagyományosok a központi repterükről indítják a szélestörzsű 8-12 órás vagy még hosszabb járataikat ahol van rendes kaja a turista osztályon. Itt már a jegyárba bele is fér az étel ára, de egyéb szempontok is vannak.
A hagyományos működési modellből következik, hogy nekik is vannak kontinensen belüli úgynevezett ráhordó járataik, de ott sem szokás komplett étkezést biztosítani turista osztályon, ezek a távolsági járatokra maradnak. Covid előtt még adtak egy szendvicset meg kólát, de ez is egyre ritkább.
Én a Covid alatt is repültem a munkám miatt és akkor azt tapasztaltam, hogy a Lufthansa szolgáltatási minősége zuhanórepülésben van. Volt olyan, hogy valami paradicsomkonzervvel bekent keményre főtt csőtésztát adtak és amikor kérdeztem, hogy a másik elfogyott? akkor azt mondta a stewie, hogy nem, mostantól csak egyfajta kaja lesz, az is ilyen bolygómentő húsmentes. Ugyanakkor mentem Air France-al és valami fenomenális volt! Most februárban jöttem vissza Chicagóból és meglepetésemre a Lufthansa igencsak kitett magáért, újra volt választék de márciusban az Air France viszont csak so so, közepes volt. A Lufthansa újra nyomul, látványosan. Szóval változik a kép időről időre. Júliusban Ibériával voltam Los Angelesben, kiváló marharagut adtak, de velük nem szoktam menni, ezért nem tudom mindig jók-e. Az amcsik közül nekem a Delta jön be legjobban, igazán jók még nem voltak, de igazán rosszak sem. Azt szeretem az amcsiknál, hogy nem ezeket a pöttöm poharakat adják, hanem egy jó nagy ibrikbe megdöntik az üveget, hadd szóljon, de mindig küzdeni kell, hogy jeget viszont ne tegyen bele. Ha láttál már értetlen tekinteteket.
A KLM inkább kitartóan közepes, a LOT szerintem ahhoz képest egész jó, a Finnair finn ízlése nekem nem nagyon jön be, de ez lehet az én hibám. A TAROM ritka szar. A Turkish Airlines kiváló, általában veri az európaiakat, ahogy általában az ázsiaiak. De ha jó napot fognak ki, akkor az Air France tud igazán csettintős lenni. British Airways-el nem repültem még és valószínűleg nem is fogok
Attól függ, mit szeretnél.
Egy időben rendszeresen repültem Svájcba, Swiss-el.
Rövid út, csak szendvicset adtak,de az jól meg volt pakolva sonkàval, szalámival, sajttal, és friss volt a péksütemény is,amit benne volt is. Hajnali járaton melegen, imádtam.
Kicsi csokit is adnak mindig.
Nyáron kis adag Carte D'or jégkrém.
Ez csak pár órás út,ez a különbség a fapados és a normál között.
Egyébként nem a kaja miatt jobb, hanem a kényelmes székek miatt. A kaját még megoldja az ember.
a fapados tarsasagoknal penzert van fedelzeti ellatas. igazan nagy kaja nincs, de mar toluk is lehet meleg etelt venni
rovid europai jaratokon a hagyomanyos tarsasagok is csak max egy szendvicset adnak, a hosszu tavu jaratokon van csak rendes etkezes.
de repultem mar new yorkba a Norwegiannel ahol nam adtak kajat, es kibirtam :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!