A HungaroControll kapacitása bírja a megterhelt igényeket?
A növekedést mértékét nem tudom, de annyi bizonyos, hogy náluk nincs olyan, hogy Sanyikám, kellene menned még egy kört.
Szigorúan elő van írva, hogy egy irányító mennyi géppel foglalkozhat, milyen időtartam után kell átülnie másik munkahelyre, illetve a pihenőidőket kötelező megtartani és valóban pihenéssel tölteni.
Ha ez kevés az igényhez képest, nem tudom, be tud-e segíteni más. Talán az EuroControl?
Nyugi, van tartalék. Röviden elmagyarázom.
Európában normál esetben a repülőgépek a lehető legrövidebb útvonalakat repülik. Légifolyosók nincsenek, csak a repterek megközelítési útvonala kötött.
Ha sűrűsödik az átmenő forgalom, vannak bejáratott útvonalak - gyakorlatilag légifolyosók - amelyeken semmi más teendő nincs, mint átvenni a gépet a szomszédos ország irányítójától, megmondani hogy tartsd az irányt , majd átadni a következő országnak. Itthon a legtöbb átrepülő gép már eleve megfelelő egyenes útvonalon és magasságon érkezik, legfeljebb a változatlan számú Kárpát-medencei induló és érkező forgalom besorolàsa a sűrűbb atrepülő forgalomba az, ami több munka. De ezen is lehet segíteni úgy, hogy ritkábban használt magasságon küldik el a gépet vagy esetleg lassabb repülésre utasítva sorolják be egy átrepülő gép mögé (ami nyilván már csak 1-2 országgal odébb következik be az orszàg méreteiből adódóan).
És van tartalék létszámban is, pont a rendkívüli események miatt és azért is, mert munka közben is rengeteg a pihenőidő a kiégés elkerülése miatt. Ebből lehet egy-egy durvább napszakban gazdálkodni.
Most nem erős a forgalom.
Nem megyénként irányítanak.
És nem lesz több gép 1 hét múlva sem mitn most. Sőt kevesebb lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!