Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Miért működik Debrecenben a...

Miért működik Debrecenben a nemzetközi repülőtér, és Pécsett miért nem?

Figyelt kérdés

Olvastam, hogy Debrecenbe azért ment a BMW gyárat építeni, mert ott működik a polgári reptér, és hogy több százezres a forgalma, míg Pécsett nincs semmilyen menetrend szerinti járat, így mérhető forgalom sincs.

Mért?



2021. nov. 25. 21:17
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
87%

Én miskolciként nem számítanám az északkeleti városokat Debrecen vonzáskörzetének, mert még ha messzebb van is Ferihegy, ezt ellensúlyozza az elérhető úti célok nagyobb választéka.

Nyíregyháza repülőterénél nem tudom, hogy jött ki a majdnem 25 000 utas, szerintem ez mind sportrepülő meg helikopter, igazi forgalma nincs, a futópálya egyébként kisebb a pécsinél. Nyíregyháza nem is nemzetközi, bár határnyitási joga van.

Sármelléket nem teljesen fair pont egy covidos évben összehasonlítani Debrecennel, tekintve, hogy előbbit kizárólag a turizmus pörgeti, míg utóbbit az üzlet is. A 2018-as 11 500 utas nem is rossz ahhoz képest, hogy szinte csak nyáron érdekes és csak chartergépeket üzemeltet, tehát nem tudsz csak úgy venni egy Sármellék-Frankfurt jegyet.

2021. nov. 26. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
100%

11 - Szerintem sok mindenben igazad van!

Ugyanakkor megjegyezném, hogy mi kb. azonos távolságra lakunk Ferihegytől is, meg Debrecen Airporttól is. Monastírba pl. Debrecenből mentünk, tele helyiekkel, miskolciakkal, békéscsabaiakkal, nyíregyháziakkal - telt házzal.

De pl Münchenbe is, idén meg Palma de Mallorcára is Debrecenből repültünk.

Akkor láttam, hogy egy kisgép szállt fel, és ment át Nyíregyházára - az ottani "okosok" szerint a Lego szállítja a vezéreit rendszeresen. De különben neked lehet igazad: a forgalom nagyrésze biztos sportrepülés!

Az adatok innen származnak: [link]

A Sármelléki összehasonlítást nem érzem unfairnek: a debreceni 117 ezer is Covidos időszak, és amit írsz: 2018-ban Sármelléken a 11.500 utassal szemben Debrecen 600.000 forgalmat produkált. A 11.500-at is nagyon kevésnek tartom, mert azért -szerintem - Magyarország legfelkapottabb és az egyik leggazdagabb helyszíne a Balaton, Keszthely, Hévíz, Kehida stb. Ezekhez érzem nagyon kevésnek a fogalmát.

Debrecenben különben megindult egy évi 3 milliós utasforgalomra tervezett terminál - és az nagyon ráfér a jelenlegi helyett!

[link]

(persze itt a kérdező Pécsre volt kíváncsi, úgyhogy elnézést az OFF-ért, csak ezt a kiegészítést szükségesnek tartottam)

ON

2021. nov. 26. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
100%
Értem, hogy a debreceni is covidos időszak, csak a covid érezhetően jobban érinti a turizmust, mint az üzleti életet vagy más területeket, ezért nem éreztem fairnek, hogy a kizárólag turizmusból élő Sármelléknél ezt az évet néztük. De azt én se értem, miért ennyire népszerűtlen reptér.
2021. nov. 26. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

13 - A sármelléki 11.500 az nem Covidos időszak (2018), ugyanúgy mint a debreceni 600.000 sem! (a Covid balhé 2019 végén kezdődött)

A Covid bűne az Sármelléken 1751 utasszám, az akkori 122.000 debrecenivel egyetemben.

De mindegy, nem Sármellék (Hévíz-Balaton) és nem Debrecen a téma.:)

Pécs volt a kérdés, bár a futópálya rövidségével nagyjából már választ kaptunk a kérdésre.

2021. nov. 26. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 A kérdező kommentje:

Köszönöm a részletes, elemző válaszokat!

Való igaz, hogy én inkább Pécsre voltam kíváncsi, de sok olyan dolgot megtudtam a válaszokból, amikről fogalmam sem volt!

Egyszerűen hihetetlen, hogy minden országnak vannak vidéki repterei, Magyarországnak meg csak egy (Debrecen).

Nem messze Eszéken is működik reptér, és nem hiszem hogy nyereséges, de van!!! A pécsi reptér szintén pénzbe kerül (nemkevésbe) csak épp repülés nincs rajta! És most, hogy (állítólag) a vidéken is fejleszteni akarnak reptereket, Pécsről nem igen olvastam, hogy legalább a kifutót megnövelnék. Számomra érthetetlen, hogy az önkormányzat miért nem fektet nagyobb hangsúlyt legalább a bővítésre, hogy legyen adott a forgalom beindításának a feltétele!? Akkor Pécsre is jöhetne a befektető ezerrel, mert ha kihalnak a gazdag (bányász) nyugdíjasok, akkor Pécs összeomlik.

2021. nov. 27. 10:03
 16/20 anonim ***** válasza:
74%

Hát ezt a „minden országot” azért árnyalnám. Eleve vannak olyan kicsi országok, ahol nem lenne értelme (Andorra, Monaco, San Marino, Liechtenstein, Vatikán, utóbbiban fizikailag se férne el).

Vannak szintén nem túl nagy országok, amiknek egy van (Luxemburg, Málta), van, aminek névleg van kettő, de ebből az egyik nem nagyon működik (Albánia, Moldova), Montenegrónak úgy van kettő, hogy ketten együtt töredékét teszik ki Ferihegynek, Macedóniának úgy van kettő, hogy a második feleakkora forgalmat bonyolít, mint Debrecen.

És ez még csak az európai helyzet.


Általában sok kis reptérrel a belföldi forgalmat is bonyolító országok rendelkeznek, ezek meg a nagy területű országok mellett általában a vagy nálunk gazdagabb, vagy szegényebb országok. Ebből nyilván a második szorul magyarázatra. Minél jobban le van gatyásodva egy ország, annál nehezebb egy korszerű autópálya- és vasúthálózat kiépítése, főleg, ha a domborzat is olyan (túl sok hegységen kellene átvinni az autópályát vagy vasutat). Példa erre Románia, aminek nemcsak azért van sok reptere, mert nagyobb nálunk, és durvább a domborzata, hanem mert kevesebb pénzt is fordít közlekedésre. De Magyarországon is akkor volt belföldi légiközlekedés, Budapest/Budaörs, Miskolc, Debrecen, Győr, Pécs, Szeged, Nyíregyháza, Szombathely, Kaposvár stb. repterekkel, amikor a háború után szét volt bombázva az ország, és le volt gatyásodva, a vasút visszaépítése után megszűnt. (ezt azért sajnálom)

2021. nov. 27. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
És ha az állam megveszi Taszárt, akkor az üzemelni fog legalább debreceni szinten, vagy az is csak pénztemető lesz?
2021. nov. 28. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
100%

16 - a felhozott példád pl. Románia esetében teljesen jogosak, gyakorlatilag a nagyvárosok és Bukarest között min. napi 2 géppár közlekedik belföldiben! Magyarországon a belföldinek nem sok esélyét látom...

Ugyanakkor Debrecen nagyon jól meg volt/van a belföldi nélkül is, szinte az egész forgalmát nemzetközi szinten bonyolította. Találtam egy listát:


Debreceni Nemzetközi Repülőtérről induló menetrendszerinti járatok a pandémia előtt:

Ország Város Légitársaság


Németország München Lufthansa

Nagy-Britannia London Wizz Air

Franciaország Párizs Wizz Air

Hollandia Eindhoven Wizz Air

Olaszország Milánó Wizz Air

Izrael Tel-Aviv Wizz Air

Oroszország Moszkva Wizz Air

Németország Dortmund Wizz Air

Nagy-Britannia Doncaster Wizz Air

Spanyolország Palma de Mallorca Wizz Air

Spanyolország Barcelona Wizz Air

Ciprus Lárnaka Wizz Air

Málta Valletta Wizz Air

Svájc Bázel Wizz Air

+ charterek, + beutazó charter: Lipcse-Drezda-Halle


Vagy Debrecen ennyire "erős" gazdaságilag, vagy máshol nagyon nem értenek hozzá - szerintem.

2021. nov. 28. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
Sajnos Pécs mostohagyermeke az országnak és nem eszt a sorsot érdemelné, pedig igény lenne rá a kulturális fővárosban rengeteg külföldi egyetemista enné igénybe környező városok köztük Kaposvárról is sokan használnák, mindenképp szükség lenne egy repülő térre hogy végre fejlődhessen a régió, és ne az Unió egyik legszegényebb régiója legyen Dél-Dunántúl. Hajrá Pécs
2021. dec. 1. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem is Pécs többet érdemelne!

Gyönyörű, egyetemi és kulturális nagyváros!

De sem itt, sem máshol nem érzem azt a mindent elsöprő tenni-akarást, ami egy működő repteret eredményezhetne! Kéne egy nagy, városi összefogás emellett, mert enélkül nem fog menni!

Mindeközben ma olvasom:

[link]


[link]


Ez csak a kezdet, de ez maga akkora lépés előre, amit nehéz lesz utolérni nem csak Pécsett, hanem Sármelléken vagy bárhol a magyar vidéken.

Sajnos!!!

2021. dec. 1. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!